Sárgaborsócurry

Téli energia

A sárgaborsó méltatlan módon mellőzött, jó szénhidrátforrásunk. Olcsó alapnyag, magas a fehérjetartalma, ezért laktat, fontos aminosavakat, vitaminokat (pl. folsav) tartalmaz. Ha csak menzás emlékeid vannak róla, ideje kipróbálni újra, más formában! Tovább Tovább

curryssargaborsoMint mindenféle hüvelyest (különböző lencsék, babok, csicseri) a sárgaborsót is nagyon szeretem használni a konyhában. A hüvelyesek nagyon fontos (szinte teljesen zsírmentes) fehérjeforrásaink, rostban ásványi anyagokban gazdagok. Fogyasszuk őket sokkal gyakrabban! Bár a sárgaborsó (feles, szárított zöldborsó), könnyen szétfő, így magát sűríti, mégis sokan liszttel készítik belőle a főzeléket. Ezt felejtsük el, semmi szükség rá! Ne a  megszokás vezéreljen minket a konyhában. Ízesítsük bátran, sok hagymával, fokhagymával, csilivel, citromhéjjal, curryvel is! Érdemes kipróbálni, nagyon jól passzolnak hozzá ezek az ízek. Készítsük levesnek, főzeléknek, humusz-féle krémnek)

A sárgaborsó szénhidráttartalma nyersen: 53 g/100 g, főzve kb. 10 g/100 g-ra jön ki, mert rengeteg vizet vesz fel.

Rosttartalma mivel hántolt, alacsonyabb, mint a héjas hüvelyeseké. Viszont magas a fehérjetartalma, magnézium, B-vitamin és kálium tartalma. Egyétek gyakran!

A receptben leírt, egy adag főzelék szénhidráttartalma: 33,8 g

 

Hozzávalók

4 adaghoz: 25 dkg sárgaborsó, 50 dkg füstölt oldalas, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 ek. curry fűszerkeverék, 1 teáskanál frissen őrölt római kömény, frissen őrölt bors, olívaolaj, citrom/lime, 1 ek. frissen reszelt gyömbér
  1. A hagymát kockázzuk apróra. Olajon dinszteljük, majd adjuk hozzá a curryfűszert és a római köményt. (használhatunk curry-pasztát is)Enyhén pirítsuk át.

  2. Adjuk hozzá a csontok között feldarabolt oldalast. Öntsük fel annyi vízzel, amennyi bőven ellepi. Fedjük le, főzzük 1 órát a füstölt húst.

  3. Adjuk hozzá a sárgaborsót, a zúzott fokhagymát, reszelt gyömbért. Főzzük puhára a borsót. Időközben pótoljuk a vizet.

  4. Valószínű, nem szükséges sózni a füstölt hús miatt. Ha szükséges, adjunk hozzá még római köményt, curry-fűszert, citromlével/limelével enyhén savanyítsuk.

 
 
 
Megosztom
 

4 megjegyzés

  1. cili mondta:

    a recept nagyon jónak tűnik, ki is próbálom hétvégén. csak annyi helyesbítést szeretnék írni, hogy a folsav nem aminósav.

    2016. 12. 07.
  2. Kriszta mondta:

    Jogos, a vitaminokat véletlenül kiszerkesztettem a szövegből, javítom, amint gépnél leszek. Köszi, hogy jelezted!

    2016. 12. 07.
  3. VVera mondta:

    Kedves Kriszta, milyen curry fűszert/pasztát használtál?
    Elég sok fajta létezik más-más ízvilággal.

    köszi, Vera

    2017. 01. 05.
  4. Vrábel Kriszta mondta:

    Vera!

    Bocsánat, valóban. : ) Madras-t használtam ehhez.

    2017. 01. 05.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések