Zserbó pohárkrém

ünnepi tízórai

Még mindig, és innentől folyamatosan az ünnepekre hangolódva… nézzük, hogyan mutat a zserbó pohárban! Tovább Tovább

zserbo

Tízóraira vagy egy ebéd után, amelynek szénhidráttartalma nem haladja meg a 30 grammot ehetjük ezt az igencsak átalakított “zserbót”. Házi kekszmorzsa, a ropogós állagért, egy kis mascarponekrém a krémességért, sárgabarack a frissességéért. Az egész meg csak azért, mert undok, csúnya idő van.

Nem kalóriszegény desszert, vigyázat! Aki szeretne kicst könnyíteni rajta, a mascarponét cserélje natúr joghurtra! Máskülönben iktassunk be utána egy kiadós testmozgást!

Egy adag szénhidráttartalma: 20 g

 

Hozzávalók

4 adaghoz: 20 dkg durvára darált dió, 5 dkg teljes kiőrlésű zabliszt, kevés édesítőszer ízlés szerint, 5 dkg vaj, 15 dkg sárgabarack (fagyasztott), 10 dkg mascarpone, 2 dl natúr joghurt, 2 tojásfehérje, fél narancs héja
  1. Keverjünk össze 10 dkg diót a zabliszttel, kevés édesítőszerrel, az olvasztott vajjal, morzsoljuk össze a keveréket. Terítsük szét sütőpapírral bélelt sütőlemezen, 200 C-ra előmelegített sütőben pirítsuk meg 10 perc alatt.

  2. A kiengedett barackot turmixoljuk le egészen kevés vízzel. A mascarponét keverjük el a joghurttal, a habnak felvert fehérjével, édesítőszerrel, a maradék dióval és a lereszelt narancshéjjal.

  3. Rétegezzük a morzsát és a krémet poharakba, a tetejére kanalazzunk turmixolt barackot.

 
 
 
Megosztom
 

6 megjegyzés

  1. Kitti mondta:

    IMÁDOM!!!
    Múltkor anyuval “sütiztünk” a 160 grammos könyből és a mákos-narancsos torta tésztájából dupla adag készült. Az egyiket tépkedtük össze a zserbó tésztájának… Szóval mákos-diós-poharas zserbó lett. Mondanom sem kell: ÓRIÁSI sikert aratott!!! <3

    2016. 11. 15.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Kitti, szuper ötlet, igazi téli, ünnepi desszert lett belőle, megjegyzem : )!

      2016. 11. 16.
  2. Ada mondta:

    Kedves Kriszta!
    Te hogy készíted a bejglit? Szánhidrát-szegényen, cukormentesen:))) Amúgy sem szoktam készíteni, de hogy fenti kritériumoknak is megfeleljen, Benned van minden reményem!:)

    2016. 12. 12.
  3. Vrábel Kriszta mondta:

    Szia Ada!

    A tésztáját teljesen édesítésmentesen, tk. tönkölylisztből. A diót pedig sok-sok narancshéjjal főzöm fel, kevés édesítőszerrel (stevia).
    Sokkal szénhidrát és kalóriaszegényebb nem tud lenni, de legalább a gyors felszívódásúakat ki lehet hagyni belőle és sok cukrot ki lehet “spórolni”.
    Persze így sem lehet féktelenül enni.

    2016. 12. 13.
  4. Ada mondta:

    Köszönöm! Hát igen, nyílván nem az a kimondott diétás étel, de amit meg lehet tenni, az tegyük meg:) A diót tejjel főzöd? És a narancshéj csíkokra.. vagy milyen formában?

    Cserében szeretném neked elmondani egy “titkos családi” receptünket. Az a neve hogy “Keksz-uzsonna”. A nagymamámmal csináltuk mindig. Azóta kicsit átalakítottam, és igazán minden igényt kielégít. Egy almát lereszelünk, régen a háztartási kekszet mozsárban törtük meg, ezt mára felváltotta a zabkorpa. Kis cirtomlé, hogy ne barnuljon és a vitamin:) Pár szem mazsola és egy kis durvára vágott dió. (Ezt ugye a mozsarat felfordítva a törőjével törjük:) ) Édesítő, fahéj, én egy kis vanília aromát is szoktam beletenni a háztartási keksz feeling miatt. Imádom. Szuper uzsonna vagy vacsora, egészséges és gusztusos is.
    Hmm!!! Ez ebben a pillanatban villant be! Talán almát is lehetne a bejglibe tenni, a mákoshoz is megy….

    2016. 12. 13.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Ada!

      Köszönöm a receptet! : ) Hasonlót használok én is golyónak, müzliszeletnek, vagy tortaalapnak: reszelt alma, zabpehely, fahéj, + hozzá mikor mit ízesítésnek: kakaópor, dió, aszalványok…

      2016. 12. 15.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések