Reggelizz!

Soha ne menjünk el úgy otthonról, hogy nem ettünk

Reggelizz, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár, vacsorázz, mint egy koldus…tartja a közismert mondás. Tényleg ekkora jelentősége van a reggelinek? Tovább Tovább

reggeliVan igazságalapja a mondásnak. Gondoljunk csak bele, a vacsoránkat (ideális esetben) pár órával később 6-8 órás alvás követi, tehát 8-10 vagy akár 12 óra is eltelhetett a legutolsó étkezésünk óta mikor felébredünk. Új nap kezdődik, új feladatokkal. Érdemes belevágni üres “tankkal”? Természetesen nem.

A délelőtti fizikai/szellemi teljesítőképességünket nagy mértékben befolyásolja az elfogyasztott reggelink vagy annak hiánya. Annak, aki éhgyomorral kezdi a napot, hamarabb esik le a vércukra, ilyekor a szervezet azonnali, gyors energiavisszatöltésre törekszik. Ezt  hirtelen fellépő farkaséhségként hozza tudtunkra. Ilyenkor pedig már nem a józan ész diktál, hanem a falásroham.

Sokan azt mondják, ha nem reggeliznek, kibírják akár délután 2-ig is éhség nélkül. Ha reggeliznek, akkor pedig már 10 órakor éhesek. Az ilyen, akár 14-16 órás nem evések vészfokozatra kapcsolják szervezetünket. Lassul az anyagcserénk, spórolunk az energiával és a délután kettőkor megevett ebédet pedig jobban raktározzuk, mintha ahhoz szoktattuk volna a szervezetünket, hogy 3-4 óránként kap utánpótlást, kis mennyiségben, nem kell plusz tartalékokat képeznie. Az ilyen étkezés hosszú távon anyagcsereproblémákat okoz, és talán nehéz elhinni, de sokkal könnyebben vezet túlsúlyhoz, mint a gyakrabban, kis mennyiségeket evés. És akkor a fáradékonyságról, kisebb terhelhetőségről nem is beszéltünk.

A reggelizés kultúráját – mint olyan sok mindent – otthonról, a családunkból hozzuk. Óriási szerepe van a szülőnek a gyerekek megfelelő étkezési szokásainak kialakításában. Sokan hivatkoznak arra, hogy nincs idejük reggel enni vagy nem is éhesek ebben az időben. Mindez szerintem megszokás kérdése. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a mi családunkban ez természetes volt. Gyerekkorom óta soha nem indultam el otthonról legalább pár falat reggeli nélkül, nincs az a hajnali indulás, amikor nem tudnék megenni legalább egy pirítóst akár egészen extrém időpontokban is (pl.: 3.40-kor).

A hazai felmérések szerint a magyar iskolások 1/3-a reggeli nélkül ül be az iskolai órákra, ahol figyelnie, koncentrálnia kellene. Miközben az tény, hogy ilyenkor a gyerekek szervezetének megfelelő mennyiségű és főként minőségű tápanyagokat kell biztosítani az ideális fejlődéshez.

Az étkezési ritmus legkönnyebben gyerekkorban alakítható, de szerencsére felnőttként is javíthatunk esetleges rossz szokásainkon.

Reggelire fogyasszunk lassan felszívódó szénhidrátot, akár minőségi pékáru, akár zab formájában. Ez adja az energia túlnyomó részét, amivel elindítjuk a napunkat.

Fehérjeforrásként tejet, tejterméket, tojást vagy húst mindenképpen fogyasszunk hozzá, ahogyan friss zöldséget is.

Annak, aki édesebben szereti indítani a napot, ajánlható a zabkása fahéjjal, gyümölcsdarabokkal elkészítve.

Aki a szendvicsre esküszik, változatossá teheti a reggeli étkezését zöldségkrémekkel, fűszeres túrókrémmel, sajttal, sonkával, tojással

Természetesen nem megy ez mindenkinek egyik napról a másikra. Inzulinrezisztenseknek azonban kötelező a reggeli. A mihamarabbi gyógyulást elősegítve jobb, ha ezt gyorsan elfogadjuk.

Más esetekben, ha nagyon elképzelhetetlen az otthoni étkezés, akkor is készítsünk és vigyük el magunkkal a reggelink és a felkelést követő 2 órán belül mindenképpen együk meg.

A nemzetközi ajánlások szerint a napi energiabevitelünk 20-25 %-át tegye ki a reggeli (a 20% pedig igaz a 160 grammos szénhidrátdiéta esetében is, ahol szintén kötelező a reggeli), tehát ha nem is király módjára, de legalább is tiszteljük meg a szervezetünket megfelelő mennyiségű és minőségű „üzemanyaggal”.

Túrós-snidlinges omlett

turossnidlingesomlett

Egy adag szénhidráttartalma: 14, 5 gr.

Hogy meglegyen a reggelire szükséges 30 gramm szénhidrátot, együnk hozzá teljes kiőrlésű kenyeret és egy adag salátát. (uborka, paprika, paradicsom)

 

Hozzávalók

25 dkg túró, 0,5 dl tejföl, 3 tojás, 2,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, só, frissen őrölt bors, 1 csokor snidling, 3-4 evőkanál olívaolaj
  1. A túrót villával törjük át, keverjük el a tejföllel. A tojásokat enyhén verjük fel, keverjük csomómentesre a liszttel.

  2. Keverjük össze a tejfölös túrót a tojással, sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá az aprított snidlinget.

  3. Hevítsünk fel egy serpenyőt, öntsük bele az olajat, majd mikor átmelegedett, a tojásos masszát. Takarék lángon, lefedve süssük szilárdra az omlettet.

  4. Óvatosan fordítsuk meg egy tányér segítségével, majd langyosan tálaljuk.

 
 
 
Megosztom
 

55 megjegyzés

  1. Bia mondta:

    Most készítettem el másodjára 🙂 Azt meg tudnád mondani, hogy a receptben írt mennyiség hány adagnak felel meg?

    2017. 04. 07.
  2. Visszajelzés: cialis canada

  3. Visszajelzés: cialis otc

  4. Visszajelzés: buying cialis cheap

  5. Visszajelzés: albuterol inhaler

  6. Visszajelzés: cialis dosage 40 mg

  7. Visszajelzés: buy cialis online without a prescription

  8. Visszajelzés: cialis for sale

  9. Visszajelzés: how much is cialis

  10. Visszajelzés: cialis 5mg price

  11. Visszajelzés: best place to buy cialis online reviews

  12. Visszajelzés: chloroquine malaria

  13. Visszajelzés: top rated ed pills

  14. Visszajelzés: pills for erection

  15. Visszajelzés: erectile dysfunction medicines

  16. Visszajelzés: online canadian pharmacy

  17. Visszajelzés: canada pharmacy

  18. Visszajelzés: generic cialis online

  19. Visszajelzés: buy vardenafil

  20. Visszajelzés: cheap vardenafil

  21. Visszajelzés: levitra canada

  22. Visszajelzés: online casino for real cash

  23. Visszajelzés: cialis online no prescription

  24. Visszajelzés: casino

  25. Visszajelzés: online casinos for usa players

  26. Visszajelzés: online casino games

  27. Visszajelzés: cialis buy

  28. Visszajelzés: loans online

  29. Visszajelzés: cash advance

  30. Visszajelzés: cash advance online

  31. Visszajelzés: cialis 5 mg

  32. Visszajelzés: cialis buy

  33. Visszajelzés: cialis internet

  34. Visszajelzés: cialis 5 mg

  35. Visszajelzés: cialis generic

  36. Visszajelzés: buy hydroxychloroquine online

  37. Visszajelzés: online casino usa

  38. Visszajelzés: gambling games

  39. Visszajelzés: casino online real money

  40. Visszajelzés: casino world

  41. Visszajelzés: tadalafil cost

  42. Visszajelzés: buy tadalafil

  43. Visszajelzés: cialis without a doctor prescription

  44. Visszajelzés: tadalafil cost

  45. Visszajelzés: casino online

  46. Visszajelzés: real money casino

  47. Visszajelzés: cialistodo.com

  48. Visszajelzés: cialis online pharmacy

  49. Visszajelzés: goodrx cialis

  50. Visszajelzés: cialis with dapoxetine

  51. Visszajelzés: generic cialis any good

  52. Visszajelzés: cheap cialis

  53. Visszajelzés: where to buy cialis in toronto

  54. Visszajelzés: cialis 10mg directions

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések