Parmezános keksz

Ropogós útravaló

Egy újabb házi készítésű falat, amellyel a köztes étkezést (tízórait, uzsonnát) egyszerűen tudjuk teljesíteni. Süssünk egy nagyobb adagot, majd osszuk be egy hétre! Tovább Tovább

parmezanoskeksz2k

A zabpelyhes piadine receptnél írta kommentben Kriszti olvasónk, hogy nem volt ideje kisütni a bekevert tésztát, rakosgatta ide-oda, majd végül sütőben sütötte ki. Az eredmény  tulajdonképpen egy keksz lett. Megsütöttem én is az ötlet alapján és valóban, egy nagyon finom ropogós keksz lett a végeredmény, amely a banános zabszelethez hasonlóan szuper gyors harapnivaló slow food módban.

A recept maradt teljesen az eredeti, piadine recept, annyit változtattam, hogy egy kis parmezánt adtam a tésztához.

Fűszerezhetitek: csilivel, római köménnyel, curry-fűszerrrel, füstölt piros paprikával, és jöhetnek bele a plusz hozzávalók: olívabogyó, aszalt pari, hagymák, fűszernövények…

Egy keksz szénhidráttartalma: 6,4 gr

kekszek

Egy édes és egy sós falatka. Mindkettő szuperfinom és szuperegyszerű!

 

Hozzávalók

15 kekszhez: 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (65 gr), 5 dkg zabpehely (31,5 gr), 5 dkg vaj, 0,5 dl víz, 2 gr szárított élesztő, 1 tk. só, 3-4 dkg reszelt parmezán
  1. A zabpelyhet késes aprítóban őröljük finomra. Keverjük el a teljes kiőrlésű liszttel, a sajttal, a sóval,a szárított élesztővel. Adjuk hozzá a lágy vajat és a langyos vizet.

  2. Gyúrjuk össze a tésztát, pihentessük kb. 20 percet. Majd formázunk hengert belőle, szeleteljük fel, formázzunk kekszeket az így kapott szeletekből.

  3. Helyezzük őket sütőpapírral bélelt sütőlemezre, 180 fokra elmelegített sütőben süssük készre a kekszeket 15 perc alatt. 10 perc után fordíthatunk egyet a kekszeken.

 
 
 
Megosztom
 

9 megjegyzés

  1. Rozoga mondta:

    Kedves Kriszta!
    Szeretném megkérdezni, hogy a diós banános keksz receptjét hol találom? 🙂

    2016. 06. 13.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Ma jelent meg a Nők Lapja Konyhában a 160 grammos szénhidrátdiéta rovatomban. A recept majdnem ugyanaz, mint a belinkelt házi müzliszeleté, csak a zabpehely egy részét szárazon turmixoltam és természetesen keksznek formáztam.

      2016. 06. 13.
  2. Lilla mondta:

    Kedves Kriszta!

    Helyettesíthetem-e a tk lisztet köles liszttel, hogy gluténmentes legyen? Mennyit kellene akkor beletennem?

    2016. 08. 17.
    • baudolinA mondta:

      Kedves Lilla!

      Én is gluténérzékeny vagyok, és úgy szoktam, hogy az eredeti mennyiségnél valamivel kevesebbet (mondjuk a kétharmadát) teszem bele, és várok kicsit (főleg akkor, ha olyan lisztkeverékkel dolgozom, amiben keményítők vannak, pl. tápióka meg ilyenek). Ha kell, hozzáadom a többit is. Ha sima köleslisztet használsz, akkor szerintem 1:1 arányban mehet a helyettesítés, de első körben jobb a biztonság. Nekem a zabpehellyel van gondom, de azt hiszem, rizspehely lesz helyette.

      2016. 08. 20.
      • Vrábel Kriszta mondta:

        Köszönöm, hogy segítettél Lillának!

        2016. 08. 22.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Kedves Lilla!
      bocsánat, csak most reagálok, nyaraltunk. Köleslisztet nem használtam még, erről nem tudok nyilatkozni, én is csak a fokozatos adagolást tudom javasolni. Ne legyen ragacsos, tudd formázni, annyit tegyél hozzá.

      2016. 08. 22.
  3. lanytibi mondta:

    Ez az első valóban nagyon finom sós keksz az egészségesebb verziók közül, amiket eddig próbáltam. Kenterbe veri a hagyományos sajtos-sós sütiket is. Ami még bevált nálunk: vaj/túró/bármilyen liszt féleség egyenlő arányban, tetején parmezán, vagy szezám mag. De ez még jobb! Köszi

    2017. 01. 20.
  4. Vrábel Kriszta mondta:

    : ) nagyon örülök, hogy ízlett. Valóban gyakori, hogy az egészségesebb változatnál gyakran le kell nyelni azt a békát, hogy azért nem olyan finom, mint a megszokott. De ez tényleg egy omlósan ropogós keksz, ami fel tudja venni a versenyt a transzzsíros, ízfokozós társaival. : ))
    kipróbálom, amit ajánlottál! Köszi

    2017. 01. 21.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések