Mángoldos újkrumplisaláta

szezonja van!

A krumpli valójában nem ajánlott elem a szénhidrátdiétában. Heti egyszeri fogyasztása engedélyezett, természetesen mértékkel. Egy olyan receptet mutatok, amellyel nem kell, hogy lelkiismeret furdalásunk legyen, ha (jogosan) nem szeretnénk lemondani a késő tavasz egyik legjobb alapanyagáról. Persze, ne egy vájlingnyit együnk belőle. : ) Tovább Tovább

mangoldoskrumplisalataImádom az újkrumplit, a friss, tavaszi alapanyagok közül az egyik kedvencem. Valamiért tökfőzelékkel szerettem mindig is a legjobban. Ösztönösen. Most már tudom, a tök, a hozzá adott fehérborecet, mind-mind lassítják a krumpli amúgy gyors felszívódását.

A burgonyában amúgy nincs rettentően sok szénhidrát 17-18 gr/100 gr. Ellenben nagyon gyorsan szívódik fel, magas a glikémiás indexe. A felszívódási folyamatot még tovább gyorsítjuk az elkészítéssel, ha pl. pürésítjük. Vagy plusz rengeteg kalóriát adunk hozzá (háromszorosára nő kb. a kalóriaértéke), ha olajban sütjük. Ezért nem jó nekünk a krumpli. Mert általában így fogyasztjuk, ritkán vízben főzve.

A krumpliban keményítő formájában található a szénhidrát. Szerintem az újkrumpliban ez kevesebb, és a különböző krumplifajtákban is eltérő. Bár a tápanyagtáblázatokban valamiért nem ezt látom. Általában mindenhol csak krumpli szerepel, pedig tudjuk, van egészen “lisztes” krumpli és itt a nagy nedvességtartalmú újkrumpli. A fejemet teszem rá, a kettő nem ugyanolyan hatással van ránk.

Szóval, itt az újkrumpli szezonja, ilyenkor nem lehet kihagyni és nem is kell kihagyni! De természetesen mértékkel együk.

A burgonyában is van rost, de ha megtoldjuk még plusz zöldségekkel, lassítjuk a felszívódást, ahogy pl ecet vagy citrom hozzáadásával is. Emellett B és C vitamin, illetve káliumforrás. Szezonja van, együk bátran, de mértékkel. Sok-sok zöldséggel társítva.

 

 

Hozzávalók

1 kg újkrumpli (apróbb szemű), 25 dkg mángold/friss spenót, 20 dkg koktélparadicsom, 10 dkg ecetes kapribogyó/kaprigyümölcs, 2 gerezd fokhagyma, fél citrom leve/2-3 ek. fehérborecet, 1 fej lila hagyma, só, frissen őrölt bors, kevés olívaolaj,
  1. Az újkrumplit mossuk meg, egészben főzzük meg a krumplikat sós vízben, Szűrjük le, hagyjuk teljesen kihűlni, hámozzuk.

  2. Karikázzuk vagy daraboljuk fel a krumplit, tegyük félre. Egy nagy serpenyőben kevés olívaolajon a zúzott fokhagymával együtt fonnyasszuk meg a felcsíkozott mángoldot/spenótót.

  3. Adjuk hozzá a krumplit, sózzuk, boroszzuk. Tegyük át tálba, locsoljuk meg citromlével, keverjük hozzá a feldarabolt paradicsomot, kockázott lila hagymát, kapribogyót, a kapribogyó ecetes levéből is kanalazzunk rá. Hagyjuk a salátát érni 2-3 órát.

 
 
 
Megosztom
 

2 megjegyzés

  1. Antonia mondta:

    Szia Kriszta!

    Karacsonyra fogom elkesziteni. Hany adagra szol a recepted?
    Koszonom a valaszt!

    2016. 12. 13.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Szia! : )
      1 kg krumpliből 4-6 főre elég. Mivel most nincs újkrumpli, francia kiflikrumplit ajánlok hozzá (mint minden téli krumplisalátához)

      2016. 12. 15.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések