Láthatatlan kalóriák

„Ó, hiszen alig eszem valamit.”

Hányszor halljuk ezt a mondatot. „Ma is csak salátát ettem, mégsem tudok lefogyni.” Ha jobban kikérdezzük az illetőt, kiderül azért, hogy reggelire „á, csak egy péksüteményt kaptam be, gyorsan a kávé mellé”, délután az óriás latte macchiato mellé „ettem egy browniet, de csak azért mert olyan finomat készítenek ott.” Vacsora után, jött még egy kis rágcsa, „de csak mert filmet néztem.”De csak, most csak, á, csak… Tovább Tovább

shutterstock_197706638Miért nem akarunk szembesülni azzal, hogy nem kizárólag a genetikai háttér, nem kizárólag az élelmiszeripar, hanem mi magunk befolyásoljuk a testünk és mi magunk okozzuk az elhízást? A problémát bárkire másra is hárítjuk, a megoldás csak a mi kezünkben van.

Észre se vesszük, mennyi mindennel károsítjuk a testünk. Az életünk természetes részévé vált az édességfogyasztás, a cukrozott élelmiszerek felhasználása.

Harmincas évei elején járó munkahelyi kolléganőm igazán vigyáz az egészségére, odafigyel milyen gyakran eszik édességet, ez meg is látszik rajta. Mégis meglepődött, amikor felhívtam a figyelmét, hogy amikor bármelyik hazai város vagy kirándulóhely kerül szóba ahol már járt, kapásból megmondja a helyi legjobb cukrászdát… Ő, aki egyébként odafigyel a maga és a családja egészségére… Csak hát a sütizés és fagyizás a kirándulások egyik alapprogramja.

Félreértés ne essék, nem kell eldobni az édes ízt! Csak legyünk tisztába vele, mennyire a mindennapok része a nasi, a desszert a csokoládé. Gyakorlatilag nem is tekintik sokan étkezésnek a délutáni csokoládészeletet, ami pedig nincs, az nem is árt.

Legyünk őszinték magunkkal és gondoljuk át, mi mikor, milyen formában és mennyi cukrozott édességet fogyasztunk? Ha ezzel megvagyunk, jöhetnek az édes innivalók, a gyümölcsös vagy ízesített joghurtok, kefirek (mert hogy már ilyen is van…), gabonapelyhek, stb.

A kész termékek összetételén, cukortartalmán nem tudunk változtatni. De ha saját magunknak készítjük, ízesítjük, azzal jelentős segítséget adunk a szervezetünknek.

A friss gyümölcsök nagyon jó „édesítőszerek”, hiszen nem tisztított, koncentrált formában tartalmazzák a cukrokat, ráadásul sok más egyéb hasznos tulajdonsággal bírnak. A rosttartalmuk jóllakottság érzést ad a gyomorban, a beleket pedig segít hamarabb kiüríteni, így a salakanyagok kevesebb ideig tartózkodnak a szervezetünkben.

Süteményt, fagylaltot vagy akár gyümölcsjoghurtot is készíthetünk kizárólag friss gyümölcs felhasználásával. Meg fogunk lepődni, milyen fantasztikus ízeket tartalmaznak, bármilyen hozzáadott édesítés nélkül is!

Életmódváltás kezdetén legjobb, ha étkezési naplót vezetünk 1-2 hétig, melyben minden elfogyasztott ételt és italt feljegyzünk, az időponttal és az étel mennyiségével együtt (pl.: 1 közepes tányér húsleves tésztával). Így ha önmagunknak nem is akarjuk bevallani, mennyit „bűnözünk”, esetleg jótékonyan megfeledkezünk a nasizásról, a papír mégis feketén-fehéren tükrözni fogja a valóságot. És nem mellesleg nagyon jó kontrollként is fog működni.

Ugye, hogy nem csak a genetika a hibás a plusz kilók miatt??? 😉

 
 
 
 
Megosztom
 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések