Lejöttem a cukorról!

A desszert édesítés nélkül is desszert

Azaz finomított cukor nélkül, édesítőszer nélkül. Tiszta vagyok! És ezt mindenkinek csak a legjobb szívvel tudom ajánlani. Tovább Tovább

cukormentespite

Sőt, fél éve tiszta vagyok! Tudjátok, milyen jó? Mindennek érzem az ízét, a valódi ízét és ahhoz, hogy az édességigényemet kielégítsem, nincs szükségem már túlzottam édesített dolgokra. Még arra sem, hogy akár természetes édesítőszert használjak. Megszabadítottam az ízlelőbimbóimat a modern kor egyik legkárosabb vívmányától, az agyon édesített élettől. Ugyanis a dolce vita nem a kristálycukor élvezetéről szól.

Vigyázat, ha ezt az utat követed, lesznek furcsa következmények: pl.: valamelyik nap a sült kápia paprikát nehezen ettem meg, mert túl édesnek találtam, a sütibe kerülő alma, lecsöpögtetett levét egyenesen nem tudtam meginni, mert annyira édes volt. : )) Ez történik, ha visszabillen minden a maga helyére. És persze elkezdesz fogyni.

Ha édes ízre vágyom, elég kevés gyümölcsöt, édesebb zöldséget, magokat ennem. Szervezetünknek bőségesen elegendő az a fruktóz és glükóz mennyiség, amely a gyümölcsökben, zöldségekben természetesen megtalálható. Egyáltalán nincs szükségünk táplálkozásunk során hozzáadott cukorra.

Olykor van egy-egy desszert, amelybe minimális természetes édesítőszert teszek (pl. joghurtkrémes desszertbe). És itt még mindig a mézben hiszek a legjobban. Nagy-nagy ritkán használok, steviát, nyírfacukrot. Bár a méz hirtelen megemeli a vércukrot, szénhidrátértéke is közel 100%, de természetes formájában lehet hozzájutni, így azt gondolom, ha amúgy tiszták vagyunk és nincs szénhidrátanyagcseréhez kapcsolódó betegségünk, olykor-olykor belefér egy kis méz.

Mostanában többször is elkészítettem ezt a sütit, eperrel, rebarbarával, almával, málnával, áfonyával, ribizlivel a legjobb variálni. Nincs benne semmi édesítés, csupán az alapanyagok édessége érződik rajta, amelyet a fahéj még jobban hangsúlyoz.

A süti szerintem nagyon egészséges, de ez természetesen nem azt jelenti, hogy minden nap “kétpofára” kellene enni, egy szelet szénhidráttartalma: 17 gr. Fogyasszuk köztes étkezésként vagy az ebédünk részeként.

 

Hozzávalók

10 szelethez: 10 dkg teljes kiőrlésű zabpehelyliszt, 5 dkg zabpehely, 5 dkg kókuszreszelék, 5 dkg mandulaliszt, 10 dkg vaj, 30 dkg eper, 20 dkg reszelt alma, lecsöpögtetve, 2 tk. fahéj
  1. Az almát reszeljük le, keverjük el 1 tk. fahéjjal. Keverjük össze a zabpehelylisztet a zabpehellyel, a mandulaliszttel, kókuszreszelékkel a másik tk. fahéjjal.

  2. Morzsoljuk össze a vajjal, ¼ részét tegyük morzsásan félre, gyúrjuk össze a maradék tésztát. Lisztezett felületen nyújtsuk ki 1 cm vastag kerek lapnak, helyezzük sütőpapírral bélelt sütőlemezre.

  3. Az epret mossuk, csumázzuk, daraboljuk. Először az almát, majd az epret oszlassuk el a kinyújtott tésztán.

  4. Hajtsuk vissza a pite szélét, szórjuk meg az epret a maradék tésztamorzsával. Süssük 200 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre.

 
 
 
Megosztom
 

9 megjegyzés

  1. L.M.Zsuzsi mondta:

    Kedves Kriszta, azt szeretném kérdezni, hogy a családod is lejött a cukorról, vagy magadnak külön főzöl és sütsz cukormentesen?

    2016. 04. 26.
  2. Kriszta mondta:

    Zsuzsi!
    A családnak is így főzök, természetesen, hiszen ők a legfontosabbak! : )
    A gyerekek az iskolában természetesen azt eszik, amit ott adnak (nálunk a suliban főznek, saját nonprofit konyha van, a kötelező menzareformmal karöltve egészen vállalható).
    Hiszem, hogy a gyerekeknek az lesz a meghatározó hosszútávon, amit itthon látnak.
    Nálunk soha nem volt nutella, instant kakaó, bolti joghurt, ízesített, cukros müzli, így nem volt nehéz őket “átállítani”. Afőzött gyümölcsteát is évek óta édesítés nélkül kapják. (télen néha mézet teszek bele)
    Mindenféle sütit boldogan megesznek édesítés nélkül. És bár még csak 10 és 7 éves fiúk, de sokat beszélek nekik a cukor káros hatásáról, van, hogy fotókkal illusztrálva, így egyre tudatosabbak ők is. : )

    2016. 04. 27.
  3. Jakab Erzsébet mondta:

    Kedves Kriszta! A fahéjat nem szeretem de gondolom anélkül is remek. Viszont a mandulaliszt nálam durva hasmenést okoz, ezért kérdésem a mandulaliszt helyett mit tehetnék bele? (Egyébként a stevia és nyírfacukor szintén hasmenést okoz, és nem is szeretem őket.) Gratulálok a cukorról való lejövetelhez, próbállak követni, ami nem is könnyű!

    2016. 04. 27.
    • Kriszta mondta:

      Használj helyette finomra darált diót pl. De mehet bele tönkölyliszt a mandulaliszt helyett, kicsivel magasabb lesz így a Ch-ja! Kb. 20 gr/szeletre jön akkor ki

      2016. 04. 28.
  4. Kriszti mondta:

    Kriszta, a blogodon nem nagyon láttam eddig rizses ételt, tésztásat ellenben igen. CH-diétába melyiket ajánlanád inkább: a durum tésztát, vagy a barna rizst? Vagy ezek kb. ugyanaz a kategória?

    2016. 05. 06.
  5. Vrábel Kriszta mondta:

    Kriszti!

    rizses receptet azért nem nagyon találhattál, mert nem igazán szeretem a rizst. Az olaszos tésztákat viszont annál jobban : ) így én durumliszt párti vagyok. Tápanyag és felszívódás alapján eléggé hasonlóak.
    Amit megszerettem viszont az a vadrizs. Basmatival vagy lencsével keverve. És mindent sok-sok zöldséggel.

    2016. 05. 06.
  6. Kriszti mondta:

    Már kétszer is megcsináltam ezt a sütit, eper nélkül, csak almával. Viszont én raktam a tésztába mézet is, először 5 dkg-ot, most meg 2,5 dkg-ot, a fokozatosság jegyében 🙂 az almához meg reszeltem citromhéjat is. Viszont nekem nagyon puha lett a tészta, így egy szilikon piteformába nyomkodtam bele az alját és így még jobban is tetszik, mert nem kell nyújtani 🙂
    Na a lényeg pedig, hogy jó kis süti, a gyerekek is megették, meg a párom is 🙂

    Ha nem bánod, én is megosztanék veled egy receptet, ami nálunk nagyon bevált, az egész család imádja: almás palacsinta zabphelylisztből, cukor nélkül. Személyenként nagyjából ezek a mennyiségek kellenek: 1 tojás, 1 közepes alma, 3 ek. zabpehelyliszt, aztán kell még őrölt fahéj, reszelt citromhéj (opcionális), meg tej vagy víz. Először a pucolt, lereszelt almához keverem a tojásokat, meg a fahéjat, citromhéjat, ehhez jön a liszt, végül annyi tejjel öntöm fel, hogy hígabb palacsintatésztát kapjak. Amíg felforrósítom a serpenyőt, a liszt megszívja magát, a tészta besűrűsödik, ilyenkor kell még folyadékot keverni hozzá, hogy olyan közepesen híg legyen. Aztán olaj nélkül, teflon serpenyőben 2 ek.-nyi adagonként megsütöm mindkét oldalukat. Egyáltalán nem kell rá semmi, mi a kisfiammal magában esszük, a lányom és a párom viszont szilvalekvárral 🙂

    2016. 05. 10.
  7. Vrábel Kriszta mondta:

    Kriszti!

    Örülök, ha ízlett, a fokouzatosságért pedig plusz pont ! : ))
    A receptet köszi! Én is sütöttem régen ilyen palacsintát, de még fehérliszttel, némi cukorral, Köszi, hogy eszembe juttattad!: ) Sütöm majd így.

    2016. 05. 11.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések