Fitt ebéd

Csirkés vadrizssaláta mangóval, gránátalmával, avokádóval

Azaz minden jóval, ami ahhoz kell, hogy jól lakottnak érezzük magunkat, de ne nehezedjünk el az ebédtől. És hogy a diéta élvezetes legyen! Tovább Tovább

csirkesvadrizssalatablog

Nem vagyok nagy rizs-párti, de a vadrizst, ami valójában nem is rizs, hanem, csak egy távoli rokon, nagyon szeretem. Önmagában kicsit nyögvenyelős, de nagyon jól lehet vele a hagyományos rizst finomabbá tenni. Teljes értékű fehérjében gazdag (a barnarizshez hasonlóan, amit én nagyon nem szeretek a szétfővő állaga miatt). Az indiánrizsnek is nevezett, nem rizs, hanem fűféle termés, íze diós-mandulás, finom karakteres, köretnek és salátának is nagyon jól használható. Több helyen 40-50 perc főzési időt is írnak neki, szerintem simán elég neki a 20 perc, én a sima rizzsel együtt szoktam a vízbe dobni, általában fele-fele arányban keverem basmati rizzsel.

 

 

 

Hozzávalók

15 dkg indiánrizs, 10 dkg basmati rizs, 40 dkg csirkemell szeletelve, 1 nagyobb gránátalma, 1 szem mangó, 1 szem avokádó, tengeri só, olívaolaj, 2-3 marék madársaláta
  1. A rizseket keverjük össze, sós, lobogó vízben 20 perc alatt főzzük puhára, szűrjük át, a felesleges vizet csepegtessük le róla.

  2. Közben a csirkemelleket sózzuk, borsozzuk, süssük hirtelen ropogósra forró serpenyőben, kevés olívaolajon. Hagyjuk pihenni a hússzeleteket 5 percet, majd csíkozzuk fel, keverjük el a leszűrt rizzsel.

  3. Az avokádót, magnót pucoljuk, kockázzuk, a gránátalma szemeket morzsoljuk ki a héjból, keverjük el a langyos rizzsel, végül keverjük hozzá a madársalátát is. Ha szeretjük a csípőset, kevés csilit is tehetünk rá, el nem fogja rontani!

 
 
 
Megosztom
 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések