Áfonyás-gránátalmás crumble

Cukor nélkül!

Áfonya és gránátalma, újabb két alapanyag a superfood kategóriából. Kedvenc, cukor nélküli (és még így is édes) desszertemet készítettem belőlük. Tovább Tovább

afonyasgranatalmaszabpelyhescrumbleblogTortacsodák, ide vagy oda, rendíthetetlenül tartom az étkezésemet. Olykor persze megkóstolok ezt-azt, amit sütöttem, de nagyon fegyelmezetten csináltam végig a karácsonyi fotózásokat. : ) Segített, hogy egész novemberben személyi edzőhöz jártam, összeállítottunk egy jó kis programot, amelyet mostantól egyedül csinálok.

Az edzések alatt sokat beszéltünk étkezésről is, ő ajánlotta, írjam fel minden nap, mikor, mit eszem. Szuper önkontroll, javaslom mindenkinek! Két héten keresztül írtam minden egyes falatot, ami a torkomon lement. Baromi jól lehet meg lehet így fékezni az apró elhajlásokat. Mert, ugye elég hülyén néz ki a füzetben egy olyan bejegyzés, hogy “három kocka csoki, lopva a spejzban” Két hete abbahagytam az írást, lazult is a fegyelem, azt hiszem, újra jegyzetelni fogok mindent. Nem mondom, hogy hosszú távon ésszerű lenne (azaz ésszerűnek ésszerű, de nem életszerű) a pontos jegyzetelés, de időközönként érdemes beiktatni, mivel, tapasztalaton szerint nagyon sok elfogyasztott kalóriáról tudomást sem veszünk. Ellenben ha becsülettel írunk mindent, a nap végén tisztán látjuk, mennyit ettünk.

Édességet olykor persze kell enni. Őszintén megmondom, nem vagyok híve annak, hogy cseréljük ki a cukrot édesítőszerre, a lisztet pedig csökkentett Ch* tartalmú lisztre, és akkor jöhet bátran az almás pite, palacsinta, sacher torta… Persze, ha éppen almás pitét sütünk, akkor jobb, ha a fehér lisztet és a cukrot kiváltjuk mással. De én abban sem vagyok biztos, hogy az édesítőszerek, a most oly’ divatos cukoralkoholok 100%-ban egészségesek. Végül is ezek is fehérítve, kristályosítva vannak… de majd 20-30 év múlva kiderül. A lisztet könnyebb kiváltani. Gyakran cserélem le mandulára, zabpehelyre, kókuszreszelékre. A cukrot pedig egyszerűen elhagyom. Gyümölcsös édességeknél ez nagyon jól működik, a gyümölcs is édes, a mandula, a kókusz és szerintem még a zabpehely is édes, természetesen.

A mostani recept viszonylag magasabb Ch tartalmú gyümölcsöket tartalmaz (gránátalma 19 gr/100 gr és áfonya 15 gr/100 gr), ha szeretnétek faragni az össz. ch-n akkor használjatok málnát, vegyes erdei gyümölcsöt (fagyasztva most), 10 gr Ch-t lehet vele spórolni.

* a “Ch” a szénhidrát rövidítéseként használom

 

Hozzávalók

Hozzávalók: 1 nagyobb gránátalma, 15 dkg áfonya, 10 dkg zabpehely, 5 dkg mandula lapka, 3 dkg kókuszreszelék, 8 dkg vaj
  1. A sütőt melegítsük elő 200 fokon. A mandulát késsel aprítsuk morzsásra, keverjük el a zabpehellyel, kókuszreszelékkel és morzsoljuk el a vajjal.

  2. Vajazzunk ki egy tűzálló tálat, az aljába szórjuk az áfonyát és a gránátalmaszemeket. Egyenletesen szórjuk rá a mandulás-zabpelyhes morzsát. Kb. 20 perc alatt süssük készre, amíg a teteje enyhén megpirul. Eddigre a gyümölcsök is levet engednek már.

 
 
 
Megosztom
 

2 megjegyzés

  1. Réka mondta:

    Tegnap átalakítva (gránát helyett sima alma, + fahéj, kevesebb zabpehely, kicsit több kókuszreszelék) megsütöttem, és nagyon finom! Az első falatoknál visított a szervezetem a cukor után, de a felénél már nagyon élveztem az édességét a crumblnek cukor nélkül is. 🙂 Biztosan elkészítem még párszor!!! Köszönöm.

    2016. 05. 06.
  2. Vrábel Kriszta mondta:

    Réka!

    Eperrel és málnával is próbáld ki. Sőt, nagy kedvencem ha kakaóport is keverek a morzsához és így málnával!! Mennyei, mint az étcsoki+málna általában együtt. : )

    2016. 05. 06.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések