Kávés-diós mignon

és egy kicsit a diétámról, ahol a mérték a fő szempont

Tudom, most csúnya vagyok. Beszélek itt a sok testmozgásról, közben pedig ilyen sütiket tolok az orrotok elé. De olvassátok el végig a posztot! Tovább Tovább

És a munka az munka. Ott sütiket is kell készíteni és készítem is őket örömmel, mivel még mindig a desszertek azok, amelyeket a legszívesebben fotózok. Egyszerűen jól mutatnak fényképen és kész. Csábítóak, sokkal hamarabb a konyhába terel egy jól sikerült sütikép (legalábbis engem), mint bármi más.

Folyamatosan sok minden készül a konyhámban és ma már nagyon jól meg tudom állni, hogy ne egyek mindenből. De természetesen megkóstolok mindent, még a sütiket is. Sőt még akkor is, ha fehér liszt és cukor van benne. Egyrészt soha nem adok ki a kezem közül semmit sem úgy (főleg nem receptet), hogy azt ne kóstoltam volna meg, másrészt nem vagyok diétában a túlzott szigorítások és a (szerintem) értelmetlen megszorítások híve. Mivel ez hosszú távon soha nem tartható.

Sokkal inkább hiszek a tartós, életmódváltásban. (Tudjátok, a sokat emlegetett arany középút.) Abban, hogy egészségesebb változatokra cseréljük azokat az élelmiszereket, amelyekből a legtöbbet fogyasztunk és MINIMALIZÁLJUK a károsnak vélt dolgokat. De nem tiltjuk ki örökre! Ez szerintem nagyon fontos. A diétánk egy örömteli életmód legyen, ne sanyargatós, sóvárgós önkínzás. Azt csak napokig, esetleg hetekig fogjuk bírni. Annak pedig nem látom értelmét, hogy olykor becsapjuk magunkat és titokban mégis letoljunk a kamra sötétjében egy csokis brownie-t. Majd erről a pillanatról ábrándozzunk ismét hetekig. : )

Az én elvem tehát az, hogy semmi NEM TILOS, de mindent gondoljunk át, van-e értelme megennünk. Ha éppen szomorú vagyok vagy éppen nagyon feldobott velem is előfordul, hogy eszem pár kocka étcsokit. (vagy rájárok a gyerekek tejcsokis mikulásaira), ha jól sikerült egy süti, egy egészen keveset eszem belőle. Ha nagyon jól sikerült, még egy keveset. Utána le fogom dolgozni. A pizzatésztába teszek fehérlisztet is a durum mellé, mert így finom és időnként eszem belőle egy keveset. Belefér, de mértékkel. Finomított lisztes péksüteményt (legyen az házi vagy bolti) viszont nem eszem, a reggeli, “szelet sajt és felvágott” jól megvan a teljeskiőrlésű, magos kenyéren is. De ez nem jelenti azt, hogy ne ennék fehérkenyeret, olykor igen, de nem napi szinten. És szerintem ez a lényeg, nekem ez vált be.

Úgy érzem, a diétámban a sok sport egyrészt valamelyest tágabb kereteket enged, másrészt óriási mankó. Segít abban, hogy könnyen nemet tudjak mondani a cukorra, nasira. Ránézek egy szelet sütire és azonnal egyértelmű a válasz, arra a kérdésre, hogy érdemes volt 1 órát izzadnom futás közben, ha az eredményt azonnal tönkreteszem? NEM érdemes megenni, nem ezért dolgoztam.

Az év vége, január eleje sportszempontból lazábban telt, betegség, sérülés, ünnepek. 2 hete viszont ismét minden a régi: heti 20-30 km futás és ilyenkor télen akár heti 12-15 óra korcsolya. Most így rendben vagyok. : ) de a mignonból csak egy felet ettem! : )

 

Hozzávalók

10-12 db mignonhoz: 4 egész tojás, 13 dkg liszt, 13 dkg porcukor; krém: 15 dkg vaj, 5 dkg porcukor, 15 dkg darált dió, cukormázhoz: 25 dkg porcukor, 5 ek. forró víz, 1 ek. instant kávépor, fél dió a díszítéshez
  1. A sütőt melegítsük elő 180 fokon. Az egész tojásokat elektromos habverővel verjük fehéredésig a porcukorral. (5 perc), szitáljuk hozzá a lisztet, óvatosan keverjük el benne. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre simítsuk 1-1,5 cm vastagon a piskótatésztát, majd az előmelegített sütőben kb. 12 perc alatt süssük készre.

  2. A krémhez a lágy vajat keverjük habosra a porcukorral, majd keverjük hozzá a diót. A kihűlt piskótalapból vágjuk 3 azonos méretű téglalapot. Az elsőt kenjük meg a diós krém felével, helyezzünk rá újabb lapot, ezt is kenjük meg, majd helyezzünk rá egy üres lapot. Tegyük a hűtőszekrénybe szilárdulásig.

  3. Kockázzuk fel a sütit 4x4 cm darabokra. A mázhoz keverjük el a kávét a forró vízzel, keverjük el a porcukorral. Sűrű, de kenhető cukormasszát kapjunk.

  4. A mignonokat egyesével mártsuk a cukormázzal. Ez úgy a legkönnyebb, ha a cukormázas tál felett végezzük, hogy a felesleges máz visszacsurogjon. Egyik kezünkbe tartsuk a mignont, kanállal csurgassuk a mázat a tetejére, oldalára, majd sütőpapírra rakjuk szilárdulásig.

 
 
 
Megosztom
 

8 megjegyzés

  1. whilehewasout mondta:

    Hogy lehet egy mignonból csak felet enni? Sehogy sem értem 😀
    Gyönyörűek a képek mint mindig! Végre nem pocsolyás a műjég, éljen a korcsolyázás!

    2015. 01. 27.
  2. Kriszta mondta:

    Nehezen, nagy nagy akarattal, pláne, hogy ez egy bolti cukorbomba minyonhoz képest, ez nagyon finom volt. : ) Ma volt zseniális a műjég: napsütés, meleg, jó jég, egy szál póló….

    2015. 01. 28.
  3. Zsu mondta:

    Szabad kérdezni, hogy akkor ki az áldozat, akinek meg kell ennie az elkészült finomságokat? 🙂 gondolom, azért nem mennek a kukába…

    2015. 01. 29.
    • Kriszta mondta:

      A család megeszi, ha nagyon sok, akkor a kollégák, ismerősök, vendégek, ovis/iskolás csoporttársak, focistársak eszik meg. Ha sokat sütök, mindenhova sütivel megyek és szétosztogatom. : )

      2015. 02. 02.
  4. Zsuzsa mondta:

    Hű, legyen ebből februári naptár, légyszi,légyszi, légyszi!

    2015. 01. 31.
    • Kriszta mondta:

      opsz, február lett, jó, hogy mondod! A héten elkészítem, de nem hiszem, hogy a mignonost tenném fel, nem akarom ezt nézni egész hónapban. : )))))

      2015. 02. 02.
  5. Zsuzsa mondta:

    Azt megkérdezhetem, hogy hogy csinálod, hogy ennyi időd van sportolni család és munka mellett?! Mert nekünk gyerekünk még nincs, de így is 7-re érek haza a munkából, reggel 7-kor meg indulok. Ebbe valahogy nekem elképzelhetetlen beletuszkolni akármit. Szóval csodállak, hogy egyáltalán kijutsz a koripályára.

    2015. 02. 02.
    • Kriszta mondta:

      Elég rugalmas/hektikus a munkabeosztásom, van, hogy van egy-egy nap hétközben üres, ilyenkor tudok menni sportolni, utána meg jön egy olyan hét, hogy még wc-re is alig tudok menni, nemhogy sportolni. Rengeteget sportolok együtt a gyerekekkel, vagy közösen (közös korcsolya, én futok ők bicóznak, ők a tanmedencében úsznak én a nagyban) vagy akkor és ott ahol éppen ők edzenek. (amíg ők fociznak, én futok). : ) Az ember időzsonglőr lesz, amint gyerekei születnek.

      2015. 02. 02.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések