Őszi quinoa saláta

Ezt lehet szeretni!

Ez a mag eddig valahogy kimaradt nekem. Ettem már, de még sosem készítettem el magam. No, most már ezen is túl vagyunk. Tovább Tovább

A hajdina nagyon nem barátom. Nem bírom a fakó, lilás színét, állagát. A köles már egy fokkal jobb, ha odafigyel az ember, elkészíthető úgy, hogy ne főzzük takonnyá. Egyszerűen nem szabad megvárni, hogy teljesen megpuhuljon, hamarabb abba kell hagyni a főzését, még leszűrve is utánpuhul bőven. A quinoa viszont nehezen fő túl. (pl. én most a második adagot a gázon felejtettem és meglepődtem, hogy még így is tartották magukat a magok). Nagyon kellemes mandulás, szotyis az íze (semlegesnek semmiképpen nem nevezném, ahogyan ezt sok helyen írják róla. Nagyon is  karakteres). Köretnek, salátákba nagyon jól használható. Mindenféle jóval van tele, magas a fehérjetartalma (ezért engem nagyon laktat). Igaz, 10 dkg-ban 69 gr a szénhidrát, de ha ennyit kifőzünk ezekből az apró, gyöngyszerű magokból, azt két ember sem tudja megenni. Így a 160 gr-os étrendbe is jól illeszthető.

A heti Meglepetés magazinban jelenet meg 2 quinoás és két köleses receptem, közülük ez lett a kedvenc. A hajdinát megúsztam! : )

 

Hozzávalók

20 dkg qiunoa, 40 dkg pucolt sütőtök, 1 nagy fej lila hagyma, 1 nagy csokor petrezselyem, 50 dkg sertészűz, 10 dkg szeletelt bacon, tengeri só, frissen őrölt bors, olívaolaj, 1 ek. méz, 2 ek. fehérborecet, vagy édes, fehér balzsamecet
  1. A quinoát főzzük meg két és félszeres mennyiségű sós vízben kb. 18-20 perc alatt.

  2. A tököt kockázzuk, teflon/kerámia serpenyőben egészen kevés olívaolajon pirítsuk meg a kockákat. Ne keverjük, csak rázogassuk. Keverjük el a quinoával, adjuk hozzá az apróra kockázott lila hagymát és a vágott petrezselymet. 3 ek. olívaolajat keverjünk el 2 ek. fehérborecettel és 1 ek. mézzel, keverjük el a salátával ezt az öntetet. Frissen őrölt borssal szórjuk.

  3. A sütőt melegítsük elő 250 fokon. A sertészüzet szeleteljük fel 2 ujjnyi vastagon, majd minden érmét tekerjünk körbe egy-egy baconszelettel.

  4. Tegyük sütőpapírral bélelt sütőlemezre (ízesítés nélkül!) és süssük 12-15 percet a forró sütőben. Tálalás előtt hagyjuk 5 percet pihenni, tálaláskor szórjuk meg bőven frissen durvára őrölt borssal és tengeri sóval.

 
 
 
Megosztom
 

6 megjegyzés

  1. zsofi mondta:

    Kedves Kriszta!

    Azért (is) szeretem az oldalad, mert még olyan hozzávalók kipróbálásához is kedvet tudsz csinálni, amiket magamtól eszembe nem jutna a konyhámba engedni :D. A quinoa-ra most határozottan kíváncsi lettem!
    Üdv, Zsófi

    2014. 10. 18.
  2. Jakab Erzsi mondta:

    Kedves Kriszta!
    Engem is kíváncsivá tettél, és a hajdináról kölesről hasonló a véleményünk. Ki fogom próbálni a quinoa-t! Ami még ízlik nekem nagyon, az a bulgur.
    E.

    2014. 10. 21.
  3. Kriszta mondta:

    Zsófi, Erzsi!
    remélem, nem fogtok benne(m) csalódni : )
    A bulgur nálam is nagy kedvenc!

    2014. 10. 21.
  4. zsofi mondta:

    Kedves Kriszta!

    Ma a tettek mezejére léptem és elindultam quinoa-t venni – de az ára megállított, a DM-ben alnaturas fél kg 2490 ft – ez normális? Lehet ezt valahol olcsóbban beszerezni? Ennyiért inkább lazacot veszek ;-)!
    Üdv, Zsófi

    2014. 10. 27.
  5. Timi mondta:

    Kedves Kriszti! Nekem is az lenne a kérdésem, hogy lehet kapni ilyen quinoa-t? Köszi: Timi

    2014. 10. 28.
  6. Kriszta mondta:

    Zsófi!

    én 1600 ft körül vettem a fél kg-t, reformboltban. Ez sem olcsó, de 10 dkg két embernek még sok is, szóval igen bőséges.

    Timi, bio és reformboltok, tesco, interspar talán, DM, csak ott jó drága

    2014. 10. 30.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések