A világ legjobb citromkrémje

Solta sziget, Horvátország

Mikor feltérképeztem az apartmant, amelyet az interneten “jól felszereltnek” hirdettek és kinyitottam a konyhaszekrény ajtaját, rögtön tudtam, ebből nyaralás alatti sütés lesz. Mérleg, kapcsos tortaforma, elektromos robotgép. Azt hiszem, túlteljesítették az európai sztenderdet. Tovább Tovább

Miután a stégünkre vezető lépcső mellett, a kertben egy hatalmas citromfa állt és szorgalmasan napi 3-4 kg citromot érlelt, nem volt mit tenni, sütni kellett belőle valamit, ennyi radlert és limonádét nem lehet meginni. A lekvár főzést pedig már én is túlzásnak éreztem. Legkedvencebbik citromtorta krémemet készítettem el, a recept a Szakácsok könyvéből való, évekkel ezelőtt posztoltam már, akkor sütés nélküli, kekszes alappal. Most linzertésztát sütöttem hozzá.

Solta sziget Splittel szemben található, egy órás kompozás után köthetünk ki a harsogóan zöld szigeten. Brac és Hvar közelsége szerintem nagyon jót tesz a helynek, ugyanis mindenki inkább oda megy nyaralni, nem ide, hiszen Soltát kevesen ismerik. Mi másodszor nyaraltunk itt a fiúkkal. Aki a tökéletes kikapcsolódást keresi, gyönyörű természeti környezetben, szerintem kevés jobb helyet tudna elképzelni Horvátországban. A szigeten 6 település található: Grohote, Donje Selo (ezek a szigeten belül), Maslinica, Rogac, Stomorska, Necujam (ezek a tengerparton), mind-mind nagyon kicsi, bár népszerűségükben eltérőek. A legfelkapottabb Necujam, ez olyan tipikus nyaralós-apartmanházas telep. Aki szereti ezt, nem feltétlen érdemes idáig elkompznia, ilyet lehet a szárazföldön is találni.  Rogacban köt ki a komp, ez a település sem túl romantikus. Viszont Stomosrka és Maslinica a hosszan benyúló öbölben található kikötőjével már egészem más tészta. Mi mindkétszer Maslinicában laktunk, magasan ez a legszebb település a szigeten.

Maslinicában kb. 200-300 ház található, ráadásul egészen szép házak. 7 db lakatlan szigetre (akár át is úszhatunk) néz a város strandja (gyerekekkel is nagyon jó, mert kavicsosan feltöltötték), van egy kolostorból átalakított luxus szállója, gyönyörű parkkal, kikötővel (tavaly erre nézett a teraszunk), 3-4 étterme, 2 kávézója. A luxus kikötő mellett egy öböllel odébb (Sesula) van egy fantasztikus szabad kikötője, egy nagyon jó elhelyezkedésű étteremmel. (az étel feledhető, az árak brutálisak). A szigeten 10-15 ház közvetlenül a parton helyezkedik el, saját stranddal. Idén ilyenben laktunk. Az egész városka hangulata nagyon békés, nyugodt inkább egy olasz vagy francia elegáns tengerparti településre hasonlít. Az éttermek sajnos itt sem jók, ellenben drágák. Több éves tapasztalat alapján inkább vittünk magunkkal alapanyagokat és főztünk. A kikötő csücskében található Gajeta étterem és pizzéria a legjobb. Itt jó a pizza, nagyon finom szarvasgombás tésztát ettünk (házi volt a tészta) és a haltál is friss és hatalmas. Mindemellett olcsóbb is volt mint a többi hely. A városka feletti domboldalban idén nyitott étterem viszont felejtős. A kilátás valóban pazar, azonban az ételek borzasztóak!

Hozzávalók

krémhez: kb. 25 dkg vaj, 4 db normál méretű citrom (én ezekből a nagyokból kettőt használtam), 4 tojás, 10 dkg cukor; tortához: 25 dkg liszt, 12 dkg vaj, 1 tojás, csipet só, 1 tk. sütőpor,
  1. Reszeljük le a 4 citrom héját, morzsoljuk össze a cukorral, adjunk hozzá 1,5 dl citromlevet és 4 egész tojást. Keverjük alaposan el a krémet

2. Vízfürdő felett, folyamatosan kevergetve sűrítsük be a krémet. (Kóstoljuk meg, elég édes-e, én nem szeretem ha nagyon édes, lehet, hogy másnak így nem jó!). Majd a még meleg krémbe keverjünk bele 25 dkg felkockázott vajat, keverjük el benne olvadásig

3. A tésztához keverjük össze a lisztet a sütőporral, sóval, morzsoljuk el a vajjal. Adjuk hozzá a tojást, gyúrjuk össze a tésztát. tegyük pihenni a hűtőbe 20-25 percre.

4. Lisztezett felületen nyújtsuk ki a tésztát egy 24 cm-s kapcsos tortaformába, vagy piteformába, helyezzünk rá sütőpapírt, szórjunk rá nehezéknek száraz babot és süssük 180 fokra melegített sütőben 15-18 perc alatt készre

5. A kisült tortára öntsük rá a citromkrémet, szilárdulásig tegyük hűtőbe

Megosztom

13 megjegyzés

1. Anna mondta:

Gyönyörűek vagytok!
    Szállás címét elkérném 🙂
    A fotók pedig szépségesek!

2013. 07. 26.
  2. molnár kata mondta:

Kedvencem a citrom, süteményekbe pláne. A kép pedig nagyon csábít arra, hogy kipróbáljam. A 25 dekányi vajtól nem lesz az a tipikus “vajkrém” íze? Vagy pont ellenkezőleg: friss és könnyű marad a sok-sok citromtól?

• Kriszta mondta:

nem lesz vajas, pont, hogy egy becsapós, nagyon könnyűnek, üdének tűnő krém

3. Betti mondta:

Mindig jó olvasni az úti beszámolóidat, sok jó ötletet adsz mindig!
    Milyen nagyok már ezek a fiúk! És nagyon helyesek is!

2013. 07. 26.

Betti, köszi!

4. Melinda mondta:

Szia!
    Szerintem többünket is érdekelne néhány ötlet,hogy mit lehet egy apartmanos-önellátós,10 napos nyaralásra vinni,és főzni,úgy,hogy közben anya se érezze úgy,hogy folyton csak főz,és nem tud pihenni.

5. Kati mondta:

Szia Kriszta,

Igen egyetértek Melindával engem is érdekelne néhány ötlet ,mi is mindig egy csomó mindent viszünk de valahogy sehogy sem elég, meg persze nem is nagyon szeretek ilyenkor főzni.
    Szóval jöhet egy két tipp 🙂
    Kati

6. Kati mondta:

Szia Kriszta,

Igen egyetértek Melindával engem is érdekelne néhány ötlet 🙂
    Kati

7. Mirtill mondta:

Engem az érdekelne, hogy milyen típusú fényképezőgépet használsz.

2013. 07. 30.
    • Kriszta mondta:

Canon 5D Mark II. Azt hiszem, már nem gyártják ezt a típust, ezek a képek mind Canon 50 mm, 1,4-es objektívvel készültek

8. Kriszta mondta:

A poszthoz nem tudtok kommentelni, rengeteg spam érkezett ide, töröltem a hozzászólás lehetőségét! Ha a recepttel vagy az utazással kapcsolatban kérdésetek van, kérlek, tegyétek fel egy másik bejegyzésnél!

2013. 08. 05.
  9. Visszajelzés: THE ANOREXIC BULIMIC SURVIVAL GUIDE as written and lived by Shash free downloads