Mentás fetakrém

Szénhidrátmentes reggeli

A reggeli étkezés a hétköznapokon nem túl izgalmas téma: futva bedobunk egy adag müzlit, valamilyen péksüteményt vagy szendvicset. Vagy nem reggelizünk. Ha szénhidrátdiétát követ az ember, egyrészt reggelizni kell, másrészt a péksütemény és a müzli kizárva. Tovább Tovább

Marad tehát a szendvics. Ha gyorsan kell végezni, a teljes kiőrlésű kenyérre egy szelet sajtot vagy szalámit dobunk. A hét 5 napján azonban ez elég unalmas. Különböző krémekkel (legyen az zöldségkrém, húskrém, sajtkrém, túrókrém) sokkal változatosabbá tehetjük a reggeleket. Én ezeket szoktam variálni, sokat ezek közül előre el kell készíteni (pl. húspástétom), de akkor ehetjük több napig, vagy csomagolhatjuk akár a kötelező uzsonnára is.

Ez a sajtkrém nem ilyen, nagyon hamar elkészül, akár fogyasztás előtt frissen is összedobhatjuk, de ha zizisek a reggeleink inkább készítsük be előző este, hogy egy kicsit érni tudjon.

Egy adag krém szénhidráttartalma: 4,5 gr+ ehhez számítsuk a kenyeret

 

Hozzávalók

2 adaghoz: 1 dl natúr joghurt, 10 dkg feta sajt, só, frissen őrölt bors, 5 dkg kígyóuborka, kis csokor friss menta, 1 ek. extra szűz olívaolaj, teljes kiőrlésű kenyér
  1. A sajtot keverjük el a joghurttal, villával összetörve krémesítsük teljesen simára, keverjük hozzá az olajat

  2. A mentát aprítsuk egészen kicsire, keverjük a krémhez.

  3. Kenjük meg a kenyereket a sajtkrémmel. Az uborkát szeleteljük fel nagyon vékonyan, fedjük be vele a kenyereket

 
 
 
Megosztom
 

12 megjegyzés

  1. Gabi mondta:

    Nem egészen értem milyen szénhidrátdiétáról lehet szó, amibe belefér a kenyér. Persze tudom, hogy nem lehet nullára redukálni a szh-ot, de a kenyér rosszabb megoldás, mint a zabkása. Zabpehely + ugyanannyi zabkorpa tejjel vagy vízzel (igen vízzel), friss áfonyával nagyon finom!
    Csodákat lehet elérni glutén-mentesen, el lehet tüntetni a pici hashájat pl. 🙂
    Az ilyen kencék zöldségekkel meg teljesértékű reggelik, kilónyi paprikát meg retket meg lehet enni például, csak rossz beidegződés a kenyér mindenáron. Le lehet szokni róla, bár nekem is évtizedekig tartott, mire elhittem.

    2013. 05. 21.
  2. Kriszta mondta:

    160 gr-os szénhidrátdiéta, ahol kell CH-t enni, persze lassú felszívódásúakat. A nap eloszlás: 30-20-50-20-40 gr
    gabonafélékre szükségünk van, a hashájat a testmozgás győz le

    2013. 05. 21.
  3. Bori mondta:

    Gabinak: például inzulinrezisztencia / PCOS esetén kell ilyen diéta, meghatározott mennyiségű és fajtájú szénhidrátot KELL enni meghatározott időben. A tk. kenyér pl nagyon jó reggelire, mert lassú felszívódású, de igazad van, a zabkása is jó lehet. Köszi Kriszta a receptet, ki fogom próbálni, mert én is mindig bajban vagyok a reggelikkel, nehéz változatosan… 🙂

    2013. 05. 21.
  4. specko mondta:

    Ú, de jók ezek a formák!
    A szövegbuborék nagyon ütős. Mondd, hogy fotosopp!:)

    2013. 05. 22.
  5. specko mondta:

    Én is szerettem volna kiváltani a kenyér, vaj, felvágott unalmat valami egészségesebbel, izgalmasabbal.

    Legtutibb a padlizsánkrém.
    2 db padlizsán 50 percig 180 fokon sütve, meghámozva
    leturmixola 3 gerezd fokhagymával és 1-2 dl hidegen sajtolt napraforgóolajjal

    De csinálok babból, lencséből, sárgaborsóból, csicseriborsóból a változatosság kedvéért.

    2013. 05. 22.
    • Kriszta mondta:

      a padlizsán nálam is nagy kedvenc, elég sok módon varálom krémnek, paradicsomosan vagy éppen diósan. Nem szoktad lángon sütni? Nekem felül gázégőm van, ezen sütöm meg.

      2013. 05. 22.
      • specko mondta:

        Tényleg, milyen jó lehet némi aszalt paradicsommal megbolondítva.

        Lángon? Nem macerás az egy kicsit?

        2013. 05. 22.
  6. Erika mondta:

    Kriszta, a gabonafélékre nincs szükségünk, csak hozzászoktunk, mert pici korunktól ezzel (is) etetnek bennünket a teljesen jóhiszemű szüleink, plusz valaki kitalálta a táplálék piramisokat, stb, stb…
    A kencédet feltétlenül kipróbáljuk, friss zöldséghez tunkolni, esetleg egy kis gluténmentes pékáruval. 🙂 Nem vagyunk gluténérzékenyek, csak próbáljuk száműzni a gabonákat és a cukrokat. 🙂
    A receptjeid viszont annyira jók, hogy a legtöbbet továbbra is elkészítem, gluténmentes lisztből, vagy xillit-tel.

    2013. 05. 22.
  7. Kriszta mondta:

    Erika!

    Persze ezt mindenkinek jogában áll eldönteni, de szerintem a gabonafélékre nagyon is szükségünk van. Azt megértem, hogy valaki finomított gabonákat nem eszik, jól teszi, de általánosan száműzni a gabonát? Ezt nem tudom megérteni.

    2013. 05. 23.
  8. Kriszta mondta:

    Specko
    nem, nem macerás, 8-10 perc alatt megsül egy közepes padlizsán a gázlángon. csak ráteszed, időnként fordítasz rajta egyet.

    2013. 05. 23.
  9. Erika mondta:

    Kriszta, semmi probléma, ha nem tudod megérteni, nekem is évekig tartott, míg végre elhittem, és csakis a saját bőrömön tapasztalva. Bár ez lényegtelen, mert azóta is ide járok, receptekért, ötletekért. 🙂

    2013. 05. 23.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések