Fahéjas-csokis muffin

Gluténmentesen

A 160 gr-os széhidrátdiéta rovatot kicsit megvariáltuk a Nők Lapja Konyhában, ebben az évben más diétákkal is foglalkozunk: a ma megjelent szám pl. gluténmentes napi menüt kínál. Tovább Tovább

Első ránézésre számomra sokkal inkább követhetőnek tűnik a gluténmentes étrend, mint pl. a 160 gr-ot számolgató diétás. Persze ez nyilván csak addig igaz, amíg nem kellene naponta így étkeznem. A kész termékekkel persze nagyon résen kell lenni, manapság szinte bármibe kerülhet glutént tartalmazó alapanyag, mint minden téren itt is a házi készítésű dolgok a megbízhatóak. A hagyományosnak számító főétkezések viszonylag könnyen megoldhatók: hús, hal, krumplival, rizzsel, zöldségekkel… gond nélkül fogyasztható, illetve egy-egy szem gyümölcs sem okoz fejtörtést, mint a szénhidrátszámolgatósnál. A rizslisztnél jóval egyszerűbben és olcsóbban beszerezhető kukoricaliszt nekem nagyon jól teljesített majdnem minden téren ahol amúgy búzalisztet kellene használnunk. (pl. csipetke készítés, sűrítések, panírozás). Olyan recepteket igyekszünk összeválogatni, amelyek viszonylag hagyományosak, reméljük így, ötleteket adhatunk arra, hogyan tudja kiváltani a búzalisztet az , aki erre kényszerül. Mindezt pedig úgy, hogy nem kell magára külön főznie, mert a család nem fogja megmondani, hogy így más lenne az étel.

 

 

Hozzávalók

10 dkg étcsokoládé, 10 dkg vaj, 3 dkg kukoricaliszt, 3 dkg rizsliszt (vagy az egész kukoricaliszt), 5 dkg kristálycukor, 4 egész tojás, 1 csapott ek. őrölt fahéj, opció: tejszínhab a tálaláshoz
  1. A kockázott csokoládét a vajjal együtt olvasszuk fel egy lábosban. A cukrot kézi habverővel keverjük el a tojásokkal (nem kell fehéredésig), keverjük hozzá a kétféle lisztet.

  2. Keverjük hozzá az olvasztott csokoládés keveréket és a fahéjat. Béleljünk ki muffinpapírral 9 db muffinformát, töltsük a formákat 2/3 részig a tésztával, majd 180 fokra előmelegített sütőben süssük 15-20 perc alatt készre.

 
 
 
Megosztom
 

5 megjegyzés

  1. Ágnes mondta:

    Szia Kriszta!
    Nekem a köles és rizsliszt keveréke is jól bevált, ha nem akarok búzalisztet használni.

    2013. 03. 06.
  2. Ágnes mondta:

    Szia Kriszta!
    Nekem a köles és rizsliszt keveréke is nagyon jól bevált, ha nem akarok búzalisztet használni.

    2013. 03. 07.
  3. Réka mondta:

    Kriszta! Ez valami fenséges lett!!! 🙂
    Csak rizsliszttel csináltam (mert nem volt itthon kukoricaliszt) és nekem 12 db-ra elég lett a tészta (L-es tojásokkal).
    Köszönöm szépen!!!

    2013. 03. 12.
  4. Kriszta mondta:

    Nekem működik a megjegyzés, de többen jeleztétek, hogy nektek nem, igyekszünk rájönni a problémára

    2013. 03. 12.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések