Déryné, minden csak nem úrinő

A címben szereplő hölgy csúnyán átvert minket. Nevezhettem volna nevén is a dolgot, de legalább én megpróbálok úrinő maradni. Pénteken is próbáltam az maradni és szó nélkül, igaz nem mosolyogva, talán még nem is köszönve hagytam el az intézményt. Sztori … Tovább Tovább

Sztori röviden: Tabán moziba volt jegyünk este fél kilencre, előtte hétkor bementünk a Dérynébe, hogy iszunk egy pohár bort hozzá meg eszünk valami kicsit, mert éhesek nem voltunk. Nem akartunk vacsorázni, a mozi volt a fő program. Ezt közöltük is az ajtónál álló 2-3 hostessel, kaptunk egy olyan asztalt, ahová fél kilencre érkezik majd a foglalás. Ok.
Jön a pincérlány, leteszi az étlapot, itallapot, de rögtön ajánlja, hogy igyunk egy pohár pezsgőt. Hirtelen jött ajánlás, oké, legyen, de inkább prosecco-t hozzon. Gyakran iszunk proseccót étteremben, sosem vitt anyagi csődbe, meg sem fordul a fejemben, hogy eszement drága lenne. Jön a pincér, mit ennénk, mondjuk, csak valami kicsit, nem vagyunk éhesek. Meleg előételek közül választok egy halat, (2500 Ft), de a pincér akadékoskodik, az csak 8 deka. Nem baj, nekem elég. Megegyezünk, ha mégsem akkor rendelek valami mást is. És vár, akkor nem rendelek MOST mást. Nem majd, ha tényleg kevés. Akkor inkább ő ajánlaná, hogy rendeljünk ketten előételnek egy rákot (ami nincs az étlapon) és részletesen elmeséli, hogyan készül, a vaj pirítástól az utolsó sózásig. Rendben, ha már ekkora energiát fektetett bele, hogy ismertesse, akkor hozza. Kihozzák az ételeket, megesszük. Ezeket hosszan nem ecsetelném, tisztességesen elkészített, de semmiképpen nem izgalmas ételek, rosszat biztos nem eszünk a Dérynében, de kimagaslóan jót sem.
A meglepit a számla tartogatja, két részre osztanám: két pohár bor, 1 nagy ásványvíz, egy meleg előétel, egy főétel, egy saláta, egy desszert 9000 Ft, 2x 1 dl prosecco, 1 rák (10 db) 9500 Ft. A proseccóból egy dl 2000 ft volt, az ajánlott rákos előétel 5500. Az étlapon megismert árak, nem ezeket az összegeket tükrözték. Volt más előétel, amelyben rák volt, ezek 2800 Ft körüli összegbe kerültek.
Rendben van ez így? Sikerült többet kifizetni 2 olyan tételért, amit nem is akartunk csak ránktukmálták. Megdöbbentem, hogy ma még mindig itt tart a hazai vendéglátás, erre van szüksége egy Déryné-féle helynek? Utasításkánt ki van adva a pincéreknek, hogy ajánlgassák a drága fogásokat, “kopasszák a vendéget” mert kevés a bevétel? Elárulom, hosszabb távon így sem lesz több. Csökött agyú, barom felfogás ez, amit már rég el kellett volna felejteni. Kicsinyes és nevetséges magatartás, ami csak arra jó, hogy úgy felbosszantja azt akivel mindez megesett, hogy biztos soha a lábát be nem teszi oda.
Egyetemista korom elején, 10 évvel ezelőtt A Déryné tulajdonosának érdekeltségébe tartozó étterem szomszédságában dolgoztam a Váci utcában. Emlékeztek, a Fontanával szemben, ahol 2 nagy sörös figura állt, ott két étterem működött, közös lejárattal. Itt, mindkét helyen tényleg ki volt adva a feladat még a hostesseknek is, ha a vendég azt kéri ajánljak valamit, a legdrágább ételeket kell mondani. Klasszikus turistakopasztó helyek voltak a belváros közepén. Sokat tudnék arról írni, 2 év alatt mennyi cifra dolgot láttam itt.
Szerettem a Dérynét a kiszámíthatósága, a profizmusa, a pezsgő hangulat miatt, amit mindig tapasztaltam, köszönöm, többet nem kérek belőle.
A film viszont nagyon jó volt, egy dán vígjátékot, a Kiságyúkat láttuk. Nem dogma-film, ha valaki erre számítana a dán rendezés okán, de egy nagyon élvezetes, egyszerű, viccesre vett történet. Érdemes megnézni.

 
 
 
 
Megosztom
 

93 megjegyzés

  1. Kriszta,

    hát ez az este igencsak sokba került nektek!!! 🙁
    Szomorú, hogy ilyen történik a Dérynében… mindenesetre jó tanulólecke számotokra és az olvasó számára is, hogy az árakról előre informálódni kell (és ezt ne fogjuk fel úgy, hogy ciki!!!), hogy ne érjen meglepetés a végén, amikor megkapjuk a számlát!
    Imádom a dán filmeket!!!

    Szép napot!

    Zizi

    2010. 02. 01.
  2. Anonymous mondta:

    Nem tudom mit vártál attól a helytől, a Déryné ilyen.
    Üdv,
    Andrea

    2010. 02. 01.
  3. zizi!

    nézd meg a filmet, érdemes!

    Andrea!
    hát ezt nem, de ezt egy helytől sem várom

    2010. 02. 01.
  4. Én is láttam a filmet, imádtam, de alapvetően az összes skandináv filmet szeretem.

    Az éttermi sztori pedig bosszantó és felháboritó. Miért van az, hogy vidéken (és esetleg néhány bp-i étteremben is) nyugodt szivvel fogadod el a pincér ajánlatát, mert tudod, hogy nem fog átvágni. 🙁

    2010. 02. 01.
  5. Anonymous mondta:

    szia Kriszta,

    van egy honlap (lehet, hogy ismered), amelyiken a hely tulajdonosa, Kovács Kristóf reagál a kritikákra. Már én is írtam oda egyszer, mert nekem is volt rossz tapasztalatom a hellyel kapcsolatban (2009 dec.17-i hozzászólás…)Egyetlen pozitívum, hogy úgy tűnik, Kovács Kristóf tényleg reagál a kritikára.Esetleg egy próbát megér…

    http://szindbadek.hu/?p=531#comment-70950

    Amúgy jó a blog, minden nap megnézem, van-e valami újdonság:-)

    Üdv, Judit

    2010. 02. 01.
  6. Judit!

    Belinkeltem, hátha (naiv vagyok talán) csak egyéni pincéri akció volt és a tulaj mit sem sejt. Baromi kártékony tud lenni az ilyen

    2010. 02. 01.
  7. Ági mondta:

    Most akkor szeretted a profizmusa miatt, vagy kiemelkedőt nem lehet ott enni. Ez a két vélemény nálam némiképp üti egymást.
    Másrészt arról nem a pincér tehet, hogy nem tudsz nemet mondani. Rátukmálásról szerintem szó se volt. Ajánlott valamit, Te pedig elfogadtad. Ennyi. Szerintem

    2010. 02. 01.
  8. ősi homár mondta:

    a posztról egy könyvvel kapcsolatos komment jutott eszembe, egy másik blogon;D

    úgyhogy már vártam…

    2010. 02. 01.
  9. Szép történet. Ennél már csak az a jobb, amikor a pincér unott pofával félvállról kezel, és ha kérdezel valamit csaknem leköp. 🙁

    Ági,
    szerintem a pincérnek közölnie kell, hogy az ajánlott fogás egy picit borsosabb áron van. Ez a minimum!

    2010. 02. 01.
  10. A három NEM után étteremben ez igenis enyhe erőszak, persze pl. lánykérésnél ez az elvárható minimum próbálkozás, de egy pincérnek ha azt mondom, nem, akkor nem örülök neki, hogy csak azért is forszírozza. A profizmus nem csak kimagasló konyhát jelenthet, ezer más dolgot. Gondolj bele!

    Ősi Homár!
    nem vagyok kódfejtő… : )

    2010. 02. 01.
  11. Olvastam már ilyeneket a Szindbádékon a Dérynével kapcsolatban (pont a klasszik lehúzást emlegették, a horrorárú rákmikrotállal), de azt hittem, csak az anonim konkurencia (vagy fizetett spanjai) keverik a szart, mert magam nem tapasztaltam hasonlót (3x voltam). Igaz, elég barátságtalan bírok lenni, ha megpróbálnak rábeszélni valamire, amit nem akarok rendelni. A felháborítóan megszorzott borárak ügyében egyszer szóltam a helyszínen a tulajnak, de meggyőzött, hogy valamin keresniük is kell, ha már az étel olyan olcsó relatíve (ez még a nagy áremelés előtt volt)…
    Hát, ezek szerint igaz a hír, jobb bojkottálni a helyet. Hagyjuk meg a nagymerdzsóterepjárós vállalkozóknak, a szilikoncsecsű vuittontáskás nőikkel… 🙂

    2010. 02. 01.
  12. Még két infó, a tisztánlátáshoz.
    A Dérynében az alkalmazottak javadalmazása nem lineárisan, hanem erősebben nő a forgalom növekedésével. Kristóf pedig szinte állandóan jelen van valamelyik egységben…

    2010. 02. 01.
  13. Nem lehet véletlen, hogy ugyanezen a helyen ugyanígy jártunk már egyszer, amikor a ház borát ajánlotta a pincér, és a fizetésnél derült csak ki, hogy 2200 Ft/dl-be fájt a barátnőmnek.

    2010. 02. 01.
  14. Paripapénisz József mondta:

    Az összes sznob megérdemli, hogy lehúzzák, ha már úgysem állnak ki másból, mint áldozzanak a hiúságuk oltárán egymással versengve. Nem érzek sajnálatot. Van aki ennyi pénzből gazdálkodik egész hónapra, ami a kaját illeti, de szerintem ők nem sírnak-rínak ennyit, mint te.

    2010. 02. 01.
  15. ősi homár mondta:

    bingó!!!!
    naugye mondtam!!!
    éljenek a L…szjózsik!

    idézet a fentebb hivatkozott kommentből:
    “Kiváncsi lennék egyébként, hogy egy 2 szobás panelben, havi 100 ezer ft-os fizetéssel mihez kezdene.
    Erre adjatok választ!
    Egy alkalommal Ági aki főz blogján olvastam róla. Bébiszittert tart, takarítónője van, gazdag férje, ami nem elítélendő, csak itt lehet megérteni, miért ilyen nagyképű sznob.
    Én ezért is tettem vissza a könyvét a boltban.”
    (érted?!! ezért tette vissza!)

    bocsi:(

    2010. 02. 01.
  16. Ősi homár: hihi, ez nagyon jó!
    Szeretnék egy gazdag férjet (miután megbuzultam). 🙂

    2010. 02. 01.
  17. Én a Klasszban jártam így… Akkor mentem először és utoljára.

    2010. 02. 02.
  18. Hapci!
    sejtem, hogy így kapják a fizut, de ennyire marha, hogy nem gondol bele, ma több, holnap kevesebb, ha híre megy még kevesebb
    gazdag férjet pedig szerezz nekem is, persze csak miután magadnak találtál : )na ezt most nem képzelném el

    Édesem! : ) vicces így
    pedig a ház bora, mindig egy olcsóbb bor…

    Józsi!
    mellébeszélsz, zárjuk is rövidre, senki nem sírt, csak felhívtam a figyelmet egy jelenségre, hogy más legyen jobban résen

    Anna!
    fura, sokat járunk oda, de ott még nem volt ilyen. Bár ételjavaslatot még sosem kértünk, borral többször úgy jártunk, hogy a tulaj ajánlott mindenfélét, hogy ezt is azt is kóstoljuk, de a számlán egyik sem szerepelt.
    Persze ettől simán beetethet mást egy pincér, ahogy pl. a Dérynében meg nem.
    Az a baj ezzel, hogy az alapvető bizalmat öli meg, nem szeretnék úgy étterembe járni, hogy résen kelljen lenni, mikor akarnak átvágni.

    2010. 02. 02.
  19. Szia!

    Nagyon jó a blogod. Eddíg csak olvasgattam, de most hozzászólok. A férjem a múlt hónapban volt abban az étteremben. Nem ettek semmit, mert forgatáson voltak, de ittak 4 kávét.. mindezt több, mint 4 ezer ft-ért….. Nem tudom. Lehet, hogy én voltam régen étteremben, de elég hihetetlen számomra, hogy 4 icipici csésze kávéért képesek ennyit elkérni. Még ha valami extra kávékülönlegesség lett volna, de nem…

    2010. 02. 02.
  20. Zempléni Pista mondta:

    Kriszta,

    a jelenség nem ismeretlen és ezek szerint sajnos még nem is kihalt.

    A Kiságyúkat pedig nagyon régen szeretném megnézni. Ádám almái, Gengszterek fogadója és a kissé nyomasztó Nord után végre újra skandináv remek (remélem).

    2010. 02. 02.
  21. Megmondom őszintén dühít az ilyen.

    Nem érdekel hogy ilyen-olyan a rák, nem érdekel ilyen pucc a pezsgő, és milyen finom a hal, meg milyen a hely és mennyi a rezsije, meg a “minőséget meg kell fizetni”, meg egyébként is ez a ‘Déryné’ (vagy bármely más hasonszőrű minőségi (sic) étterem.

    A minőséget meg kell fizetni. Tényleg.
    De ez az eset az én olvasatomban: ‘szabadrablás’.
    Mert ‘vendéglátásnak’ nem nevezném.

    Sajnos ismét a tipikus (rövidtávú) undorító magyar rutin, még akkor is, ha lehet (naiv vagyok) a pincér partizánakciója volt.

    2010. 02. 02.
  22. Pattogo!

    az érthetetlen és elképesztően sok, ezzel megnyerték szerintem Magyarország legdrágább kávéja címet

    Z. Pista
    Én azt hittem kihalt, ezért is írtam le a 10 évvel ezelőtti tapasztalatot is.
    Na ezért nem remekmű, de élvezhető, vidám, a végére kicsit leült a film (de ez az utolsó 5 perc).
    A főszereplő pasi eszméletlen jól játszott.
    Nagyon szeretem az ilyen egyszerű témát, könnyedén, izzadságszagmentesen feldolgozó, egyszerű eszköztárral dolgozó filmeket. Ez az amire képtelen a magyar filmgyártás, nekünk csak kínos alkotásokra futja. Nem is tudom mi volt az utolsó emlékezetes magyar film, talán az Ópium, az azért nagyon szép volt.

    2010. 02. 02.
  23. Dolce Vita: ülsz a moziban és szégyelled magad az “alkotó” helyett, ez a mai magyar film, többnyire.
    A ház bora, hát. Nyilván a (khmmm) legszarabb, de 2200 pénz/deci. Talán nevezhetnék a ház ajándékának is. LOL
    Házasodás ügyében meg rugalmas vagyok. Ha elég pénzes, akár nő is lehet, az se rossz. 🙂

    2010. 02. 02.
  24. Anna: a Klasszban sokszor voltam, klassz, most is. Egészen biztos, hogy nem általános, ami veled – sajnos – történt.

    2010. 02. 02.
  25. láttam az új Jancsó film bemutatóját, nem szégyelltem magam, hanem égett a pofám.

    2010. 02. 02.
  26. Anonymous mondta:

    Csak hogy tudd, a Derine ugyan ilyen inkorrekt a beszallitoival is. Kozismert dolog sajnos, a szakman belul…

    2010. 02. 02.
  27. Ami azt illeti ki vagyok akadva! Többször is voltunk, sőt ajánlottuk is másoknak és ilyen dologgal még nem is találkoztunk ott, de ez így annyira szemétség, hogy százszor meggondolom, megyünk-e még egyszer! Azt hiszem nem árt, ha ők is szembesülnek ezzel!

    2010. 02. 02.
  28. Anonymous mondta:

    Szia Kriszta,

    mi régen többször mentünk a Dérynébe, minden alkalommal volt negatív tapasztalatunk. A negyedik alkalommal betelt a pohár és nem mentünk többet. A tulaj egy gerinctelen, sz.rrágó barom, aki kiadja a pincéreinek, hogy a legdrágább ételeket ajánlják, illetve teltházas estéken nagy kegyesen szerezzenek asztalt az oda érkező, foglalással nem rendelkező vendégeknek és ezután még ajánljanak egy jó kis házi pálinkát a nagy izgalomra. Persze kb 2 cl 4000 Ft áron. Arról nem is beszélve, hogy volt olyan eset, amikor foglalt asztalunk volt, ám amikor megérkeztünk, egy tucat fizetett luvnya ült a helyünkön, néhány vén majommal, és mint kiderült, az egyik szőke “hölgy” valamelyik pincér lánya volt.. Nekünk így nem jutott asztal, csak a zsúfolt “konyhai részen”, pont azt akartuk elkerülni a foglalással.
    De amúgy mit is vártunk egy olyan ember éttermétől, aki rendszeresen hazaküldeti magához a forgatásokon kirakott gyümölcsös tál tartalmát még akkor is amikor egy hónapig Thaiföldön nyaral az egész família?
    Bocs, ezt le kellett írnom, szuper a blogod, és igenis jusson el minél több emberhez az igazság!

    2010. 02. 02.
  29. 2 Névtelen: megpróbálom tömöríteni a mondandótok…
    K. Kristóf egy .eci. Meglehet. 🙂
    Azért ne felejtsük el, hogy – a titkolt befektetőtársa (FS ?) segítségével – mérhetetlen pénzt áldozott arra, hogy a hobbijának hódolva, soha meg nem térülő befektetésként létrehozzon egy világszínvonalú valamit. Ahol az árak – a kezdeti baráti szintről jócskán elrugaszkodva – immár elérték azt a szintet, amin az ételek/italok brutálisan túlárazottak.
    Nyilván KK (és/vagy társa) időközben rájött, hogy a befektetett pénzt még életükben ki is kellene termelni valahogy. Nem támadt jobb ötletük, mint a fokozódó lehúzás…

    2010. 02. 02.
  30. Dolce Vita: miért, voltak még illúzióid Jancsóval kapcsolatban? Nézhető filmet utoljára nagykamasz korában rendezett, úgy 60 éve… 🙂
    Ugyanolyan produktum nélküli senki, mint az “értelmiségünk” 99%-a. A maradék 1% meg már rég visszavonult a közügyektől. 🙂

    2010. 02. 02.
  31. Anonymous mondta:

    szia Kriszta! én Kovács Kristóf vagyok, a Déryné tulajdonosa. 4 év filmes egyetem után 12 éve televíziós produkciókat készítek, hál istennek inkább több, mint kevesebb sikerrel. Ugyanúgy járok, jártam étterembe, ahogy Te is..amerikában, amikor egyetemista voltam, egy pizzeriában dolgoztam esténként, nappal a GAP-nél, és amit kerestem – 6 dollár óránként – abból hetente 1x-2x tellett étteremre..és előre összeadtam az árakat, hogy ne érjen meglepetés…ez a mai napig megmaradt, ha külföldre megyek, inkább az olcsóbb, barátságosabb éttermekbe ülök be, képtelen vagyok túl sokat fizetni azért, amiért a másik sarkon a felét kérik csak..

    A Déryné szerelemből született és nem azért, hogy bárkit lehúzzak..jelenleg 107 alkalmazottam van, 2 éve napi átlag 470 vendéget szolgálunk ki meleg reggelivel, 990 ft-os ebéddel, sütikkel, kávéval (ami amugy 390, nem 2000) és vacsorával. Egy életveszélyesnek nyilvánított épületet építettünk ujjá az alapoktól, és létrehoztuk a kerület első manufaktúrális pékség és cukrászüzemét, mintegy 300 négyzetméteren. Egy ekkora beruházás megtérülése 10-15 év. A törzsvendégeinkből és a jó hírünkből élünk.

    Biztosíthatlak, hogy nem állok ki a pincéreim elé és nem kérem meg őket, hogy üldözzék el a vendégeinket. Fordítva: arra kérem őket, hogy egyetlen cél vezérelje őket: a vendég jöjjön vissza újra és újra. Különben ez a vállalkozás halálra volna ítélve…Sajnálom, hogy így élted meg ezt a röpke látogatást, és valóban, lehetett egyfajta magánakció, aminek amugy semmi értelme, mert a felszolgálók számítanak a borravalóra, és a feleslegesen sokminden eladása ugyan az én bevételemet növelné, de az ő járandóságukat akár teljesen ellehetetleníti, hiszen ha Te elégedetlen vagy, nyilván nem kapnak borravalót Töled…

    Szóval minden szempontból sántít az ügy, és elszomorít nagyon, mert én személy szerint a Dérynéből túlságosan sok hasznot nem láttam még, azonban örömöt annál inkább, ha elégedett és vidám vendégek jönnek-mennek nap mint nap. Ahogy másoknak is, Neked is mondom, ott vagyok mindíg, gyere be valamikor, beszéljünk róla, hátha tanulok az esetből…

    jóéjt

    Kovács Kristóf

    2010. 02. 03.
  32. Kedves Kristóf, biztosan nem véletlen, hogy a budapesti éttermek közül a Dérynéről születik a legtöbb negatív kritika a nyitás óta folyamatosan. Ami ugye nem tegnap volt, ezért a ‘beszéljünk róla, hátha tanulok belőle’ már nem hangzik túl jól. Nyilván nem egyszerű 107 embert koordinálni, de a kiválasztásra talán érdemesebb lenne nagyobb gondot fordítani, s akkor a kiszolgálás nem lenne a legtöbb esetben minősíthetetlen. Amikor 2 évvel ezelőtt utoljára – és soha többé – ott voltunk, hatfős társaságunknak a pincér fél kanálnyi vajaf hozott ki a kosár kenyérhez. Mondta, hogy ez az első napja, úgyhogy nem tudja mennyi lenne elég 6 főre, és az este folyamán ugyanilyen zavarodott és teljességgel alkalmatlan volt. A napi risottó rákkal készült, érdeklődtünk lehet-e mással mert a rákot nem szeretjük. Persze azonnal intézkedik, majd mintha mi sem történt volna, kihozta rákkal. A többi ballépést nem részletezem, a zene úgy üvöltött, hogy egymás szavát sem hallottuk ..
    Kár a helyért, a dizájn igazán jó, nagy lehetőség lenne benne, de ha ilyen rossz híre van, sosem fog megtérülni.

    2010. 02. 03.
  33. Hapci!
    nem volt elvárásom, a film előtt amit nézni akartunk kaptuk az arcunkba a bemutatót. Nem is tudtam sírjak vagy nevessek rajta. Komikus, de tudván, hogy állami támogatás révén ezt én is fizetem, szomorú.

    Kristóf!
    sztem tekintsünk el egymás önéletrajzától : )
    Azt tanácsolod, hogy adjam össze, miket ettem? : ))))) és akkor nem ér meglepetés. Remélem, ezt csak rosszul olvastam ki a soraidból. Meglepetés azért ért mert amit a pincér tukmált és az étlapon nem szerepelt lényegesen többe került,mint az étlapon szereplő hasonló ételek. Ez nekem csak egy irányba sántít.
    Amúgy azt is írtam, hogy sokszor jártam már ott, nem röpke látogatás volt, és szerettem a helyet. És nem azt várom, hogy egy ilyen incidens után arra oktassanak, hogy a vacsora asztalnál számolgassak.
    Leírtam, a pincérnek 3x mondtam nemet, el kellett volna küldeni a fenébe, “hogy süket maga”? A rendelt boroknál is úgy jártunk, hogy kértünk 1-1 pohárral és mintha nem hallották volna, megkérdezték, hogy üveggel? Persze, én egy üveg fehéret, a férjem meg egy vöröset fog leküldeni mozi előtt, 1 óra alatt. Ezt is csak a 2. nem után fogadták el. Nem küzdeni megyek egy étterembe

    2010. 02. 03.
  34. mangorosa mondta:

    Szerintem ha már az étterem vezetője hozzászól, csak egyetlen jó válasz lehet. Ha elnézést kér. Már ha tényleg a jó híréből él, ahogy állítja. A vendéget nem oktatjuk ki, még akkor sem, ha nincs igaza.
    Amúgy ez a rész a kedvencem a hozzászólásából: “ha külföldre megyek, inkább az olcsóbb, barátságosabb éttermekbe ülök be, képtelen vagyok túl sokat fizetni azért, amiért a másik sarkon a felét kérik csak..” Hát kedves Kristóf, ezzel mi is így leszünk a jövőben:)

    2010. 02. 03.
  35. Jó pár éve volt már,de tisztán emlékszem a felszolgáló gyakvezető első mondatára:”A vendégnek MINDIG igaza van!”Itt senkit nem érdekel az amerikai egyetem, meg a filmes múlt,Kristóf, te ott vendéglátó vagy!Nem a bolt iránt kell szerelmet érezned,hanem a szakma iránt.Sztem ez nálad hiányzik, az alázat.Legalább is a hozzászólásod ezt erősítette meg bennem.Szomorú ez, de sajnos nem egyedülálló Mo-on.

    2010. 02. 03.
  36. Pötipite: szerintem nincs teljesen igazad, nem kell minden faxkalap előtt megalázkodni. Ha hülye egy vendég, netán más vendégeket irritál a viselkedése, igenis el lehet küldeni melegebb égtájra (ez nem a pincér, hanem az üzletvezető vagy tulajdonos opciója).
    Ha viszont nem erről van szó – és itt nem erről volt szó -, a tulajdonosnak fel kellene ezt ismerni és illendő lenne elnézést kérnie a pitiáner, aszfaltparaszt pincére helyett. Esetleg azonosítani és haladéktalanul elzavarni. Kovács Kristóf feltehetőleg szándékosan nem kért elnézést, nem pedig véletlenül. Van olyan okos, hogy ne felejtse ki ezt a két szót, ha szándékában állna.
    Annyira viszont nem okos, hogy belássa, ebben a szituációban neki – ha közvetve a pincére mellé áll a kenetteljes PR-szövegével – nem lehet igaza. Ráadásul a fenti szöveg könnyen tekinthető a kifogásolt pincéri magatartás burkolt támogatásának. Lám-lám, a hal mindig az agyas szervénél indul illatos bomlásnak… 🙂

    2010. 02. 03.
  37. Anonymous mondta:

    Kristóf egy tipikusan elkényeztetett gyerek, Apuci Anyuci befizette jó iskolákba, hogy okosodjon, és most játsza a nagymenő arcoskodó vállalkozót. Ez a megnyilvánulása is több, mint irritáló. 🙂
    Aki a vetkőzős atombuta Toncsival szűri össze a levet, abból több dolog kiderül, mint az iskoláiból.
    Eddig kétszer ettem a Dérynében, munka ebéd volt, és az üveges húzás nálunk is befigyelt, de én elküldtem a pincért az ajánlgatásával.
    Többször ezek után nem megyek, bár az van legközelebb az irodámhoz.

    2010. 02. 04.
  38. ősi homár mondta:

    Pötipite: az a gyakvezető nyilván nem hallott soha a büdös életben szegmentálásról, pozicionálásról, ami egy nagyon sajnálatos dolog
    nyilván KK sem, különben nagy ívben … khmm, tett volna erre a posztra, hiszen ahogy kinéz sem DV, sem az itt kommentelők nem a Déryné célcsoportja, de amint látjuk, ehelyett beégette magát:D
    úgyhogy Hapcinál a pont

    névtelen: jaja, a Friderikusz is azt mondta, sajnálja ezt a fiút, hogy eltapsolja apuci pénzét, meg fog bukni, aztán a show nemtudomhányéve még mindig az egyik legsikeresebb műsor a magyar médiában:), és a titok?: Fábry pont olyan bunkó tud lenni, amilyen az átlag magyar médiafogyasztó:D
    (amúgy a Déryné megszerzésének körülményei is tehetséges vállalkozóra vallanak)

    az hogy vki vetkőzik, atombuta, és Toncsinak hívják, hogy jön ide, nekem a szövegkörnyezetből nem derül ki

    2010. 02. 04.
  39. sztem itt sokan a célcsoporthoz tartoznak, én pl. kifejezetten szeretem az időmet olyan hangulatos helyen tölteni, mint a Déryné és a pénzemet. Csak éppen arra, amire én szeretném. Ezek után nem itt fogom

    2010. 02. 04.
  40. Kedves ősi homár! Én miért nem vagyok a Déryné célcsoportja?
    Marcsi

    2010. 02. 04.
  41. Névtelen: a Toncsi nyilván nem asztrofizikus, de valószínűleg tehetségesen szop(ik). 🙂
    Gondolom, többet gyakorolja, mint Kristóf a bréjnsztormingot…
    Ősi homár: Hapci simán célcsoport, sőt, többször – a törzsvendégek iránti akut ellenszenvét legyűrve – kiállt itt-ott a Déryné konyhájának vállalható minősége mellett, mikor KK ellenségei igaztalanul szapulták. Ezután is megtenném, csak nehéz lesz, mert hazudozni nem kedvelek, enni meg többet nem fogok ott.
    Ez a KK nevű arc(z) már kissé nagy nekem ahhoz, hogy támogassam is őtet.

    2010. 02. 04.
  42. ősi homár mondta:

    ki a célcsoport? öööö, khmm, ez hosszú, de tömören Kotlertől:
    “Az alkalmas (minősített) elérhető piac azon fogyasztók összessége, akik érdeklődnek, kellő jövedelemmel, elérhetőséggel és megfelelő alkalmassággal rendelkeznek egy adott piaci kínálat vonatkozásában.”
    most figyelj!
    “A célpiac az alkalmasnak minősített elérhető piac azon része, melyet az intézmény igyekszik megnyerni és kiszolgálni.”
    azaz, “ahogy kinéz”, ti nem:) (pont az igyekezetet nem látom! hehe)
    (egyébként üzleti értelemben teljesen normális, hogy aki nem az én vevőm, azt igyekszek lepattintani, esetleg még le is húzom. uaezt teszem, ha nagyobb a kereslet, mint a kapacitásom, és árat sem akarok emelni)

    ez persze elméleti okoskodás, mert életemben nem voltam a (új) Dérynében
    – Hapcival ellentétben egy étteremre szolgáltatásként (vendéglő!) tekintek, hogy jó a konyha, v. az “ár-érték arány” (vö. Beatbull a Csalogányban, az önmagában elég kevéssé játszik
    – igyekszem tudatos vásárló lenni, igyekszem csak számomra szimpatikus eladóktól, olyan terméket vásárolni, amelyek mögött a miénkhez hasonló értékrend áll (így a minőségétől függetlenül, sosem vennék pl. Nike cuccot – mondom igyekszem: nem eszünk banánt, de nem csak fair trade csokikat vásárolunk)

    ezeknek a kritériumoknak a Déryné az első perctől nem felelt meg, ugyanakkor a helyettesítő termékeknek se szeri se száma:)

    (ennyi, most egy darabig csöndbe leszek megint:D)

    2010. 02. 04.
  43. Anonymous mondta:

    Már megint itt a sok pocskondiázó..ők tutira jobb helyet csinálnának, mint KK? ugye

    2010. 02. 04.
  44. Anonymous mondta:

    Kedves Blogozók!

    Sok furcsaságot olvastam itt az elmúlt percekben, de úgy látom,hogy Kovács Kristóf nevével érdemes dobálózni, hiszen forgalmat csinál bárhol legyen is..pl ezen a blogon.
    Nem szeretnék mindenkinek egyesével válaszolni,ezért megpróbálom egy csokorba összeszedni a gondolataimat.
    A vendégnek mindig igaza van..írta itt valaki..nem mindig, hazudik aki azt írta, hogy 1000ft egy eszpresszó és 2000Ft 2 cl pálinka..aki meg elhiszi, az igazán balga.. 390Ft a kávé és 4cl pálinka 1450-től már kapható.
    Ha elmegyek egy étterembe enni, nem tartom cikinek, hogy megnézzem mennyibe kerül. Ha a konyhafőnök ajánlatát eszem, akkor meg pláne tisztában vagyok vele, hogy az drágább árkategóriába tartozik, pláne ha halat és rákot eszem..erre nem is fecsérelnék több szót..
    A két évvel ezelőtt történtek miatt elnézést kérünk, de talán egy kezdő étteremtől ez elfogadható, azóta sok pozitív változás történt az étteremben.
    A Déryné dübörög talán nem véletlenül. Ha a cél a lehúzás és átverés lenne, akkor már rég le kellett volna húzni a rolót! nem???
    Látom, hogy egyesek imádnak turkálni mások magánéletében, ráadásul név nélkül..szánalmasak..nézzenek magukba és szégyeljék el magukat..
    Kristóf személyére tett megjegyzéseket gondolom olyanok tették, akik nem igazán sikeresek..ez inkább sajnálatos..a sikeres emberek nem szoktak másokat pocskondiázni ilyen módon..
    Szerintem példaértékű amit Kristóf csinál és érdekes módon nem vagyok rá irígy :))
    Mielőtt bárki fizetett szolgának titulálna, bemutatkoznék:
    Koroknai Klára vagyok, a 2. aki meri vállalni a nevét.
    Remélem senkit sem sértettem meg a véleményemmel.

    Üdvözlettel:
    Koroknai Klára

    2010. 02. 04.
  45. Banka mondta:

    A Déryné ilyen, valóban. A beszállítókat is aszerint válogatja Kovács Kristóf, hogy ki tol a zsebébe több kp-t, marketing hozzájárulás címén. Teljesen mellékes neki milyen minőségű terméket ad a vendégeinek. Ha a rosszabb minőségű termék forgalmazója benyomja neki a kért 2milliós készpénzt, azt adja. Saját tapasztalat, én is egy vendéglátós beszállítónál dolgozom, nem is válaszolunk ilyen megkeresésekre, fordítva ülnek a lovon.
    Nagyon sok ilyen felkapott menőhely ugyanezt csinálja, azt a sört-bort-kávét-üdítőt iszod a Le Roytól a Symbolon át a Liszt Ferenc tér sok egységéig aminek a forgalmazója többet fizet zsebbe.
    Nekik manapság a design elég a vendéglátáshoz, ott nem sajnálják a minőségre a pénzt. Úgy tűnik a vendégeknek a kápráztat kell, mert mégis ezek a helyek mind nagyon menők.

    2010. 02. 04.
  46. Anonymous mondta:

    Kedves Banka,

    sem sörért, sem borért, sem üditőért, sem kávéért nem kértünk és kaptunk készpénzt. Marketing támogatást – természetesen nem zsebbe készpénzben – kizárólag dohányárú eladás után kapunk, mert ennek a cégnek a reklámját az étteremben napi 400 ember látja. Ez barter és így kell működnie. Amit írsz, az egyszerűen nem igaz.

    Azt hiszem, az internetes blogokat nem a felelőtlen, névtelen és következmények nélküli agyatlan rágalmazásra találták ki, hanem értelmes, egymást építő kritikák közreadására. Persze erre is lehet használni, de ezzel az értelmes hozzászólások elsikkadnak a sok szánalmas, unalmával küzdő önjelölt irománya között.

    Az értelmes építő kritikákért köszönet, azt hiszem, én maradok a szindbádékon, ott odafigyelnek a hitelességre és a tematikára.

    tisztelettel:
    Kovács Kristóf

    2010. 02. 04.
  47. Anonymous mondta:

    Kedves Banka!

    Kiváncsi vagyok, hogy pl. melyik üditőre gondolt, aki pénzt tolt Kristóf zsebébe? Milyen termék az, amit kofogásol az étteremben, mert silány minőségű? Mi az, ami nincs az étteremben, de Ön igazán szeretné, ha lenne.Ha járt már ott, akkor láthatta, hogy nincs kizárólagossák az étteremben. Milyen reklámfeliratot lát az étteremben, ami tudjuk, hogy alapfeltétele egy marketingtámogatásnak. Nagyon kiváncsi vagyok, gondolom tud erre pontos választ adni.

    Üdvözlettel:
    Koroknai Klára

    2010. 02. 04.
  48. Kedves Klára!
    tán rokon : )))
    olvasson figyelmesebben
    1. 2000 Ft az egy dl proseccó volt, nem hazudtam ennyit fizettem érte
    2. az étlapon szereplő többi halas előétel 3000 ft alatt van, ehhez képest volt meglepő az összeg, amit a rákért kértek.
    Amúgy összesen 5x mondtam nemet a pincéreknek, majd feladtam ez plusz 10 ezer ft-be került. Ne értsen félre, nem az összegről van szó, az elvről.
    Sztem tejesen mindegy, hogy ki az étterem tulajdonosa, leírtam egy jelenséget. Törzsvendég igaz nem voltam, de sokszor jártam ott, többet nem fogok, amiatt ami történt és a tulaj reagálása miatt főleg nem. Nem kell ebbe feleslegesen semmit sem belemagyarázni, leírtam egy inkorrekt pincéri magatartást, amit eddig ott nem tapasztaltam.

    2010. 02. 04.
  49. Anonymous mondta:

    Banka válaszát még megvárom, de aztán én is lelépek erről a blogról.
    Bocsánat, de nincs időm ilyen csacskaságokra fecsérelni az időmet :))))

    Üdvözlettel:
    Koroknai Klára

    2010. 02. 04.
  50. Anonymous mondta:

    Kedves Dolce Vita,

    tényleg mennem kell, de legközelebb, ha bárhol ezzel szembesül, akkor legyen határozottabb és kerek perec mondja meg, hogy nem kéri. Értem, hogy nem a pénzről van szó. Tudja, hogy hányszor akartak már rábeszélni nagyon drága s számomra akkor éppen fölösleges dolgokra? számtalanszor.. pl.: 250 ezer ft-os mosógépre, biztosításokra (már van elég),naponta kaptam hívást, hogy menjek x összegért wellness szállodákba, úgy hogy azt sem tudom, honnan szerezték meg a számomat. Megkértem őket, hogy nem igénylem ezt a szolgáltatást, majd én keresem őket, ha úgy gondolom.Persze ők nem tudhatták, hogy nekem most pont nincs igényem drága mosógépre..stb, de akár lehetett volna és vannak sokan akik igénylik is.
    Sajnálom, hogy ilyen érzéssel kellett távoznia a Dérynéből.
    Azért remélem, hogy vannak kedves emlékei is.

    Tisztelettel:
    Koroknai Klára

    2010. 02. 04.
  51. Klára, voltak, már nincsenek

    nem érti, mit mondok, 5x mondtam, hogy NEM, kifejezetten bosszantott, hogy nem fogja fel, ez mit jelent, hogy hagyja már abba azért mentem bele. Ha azért ajánl vmit mert annyira jó, oké, de azért, hogy dupla pénzt szedjen ki belőlünk, az nem frankó.
    licitáljunk egymásra hülyeségekkel? a porszívó nem éppen ide illő példa.

    2010. 02. 04.
  52. Klára, voltak, már nincsenek

    nem érti, mit mondok, 5x mondtam, hogy NEM, kifejezetten bosszantott, hogy nem fogja fel, ez mit jelent, hogy hagyja már abba azért mentem bele. Ha azért ajánl vmit mert annyira jó, oké, de azért, hogy dupla pénzt szedjen ki belőlünk, az nem frankó.
    licitáljunk egymásra hülyeségekkel? a porszívó nem éppen ide illő példa.

    2010. 02. 04.
  53. Judit mondta:

    Személy szerint sajnálom, hogy idáig fajult ez a kritikának megírt sztori…nagyon sokan teljesen primitív hozzászólással, személyeskeddésel reagáltak,ami szerintem nem ide való, a blogon hasonlót még nem olvastam, pedig régóta látogatom.

    Déryné védelmére legyen mondva, hogy azóta jártam ott reggelizni, kifogástalan volt a kiszolgálás (és a forró csoki is), és egyáltalán nem akart lehúzni a pincér. A decemberi fogalásom lemondásáért beígért italt még nem hajtottam be rajtuk, de majd tudósítok legközelebb, hogy sikerült-e.

    üdv mindenkinek
    Judit

    2010. 02. 04.
  54. Anonymous mondta:

    Sajnos utoljára én is rossz szájízzel távoztam a Dérynéből miután a francia barátom, azért hangsúlyozom, hogy francia mert itt nem szokás borravalót adni…és akkoriban még friss kapcsolat lévén szégyelltem rászólni…habár célozgattam és már adogatott valamit, de még mindig nem olyan nagy körültekintéssel pechünkre amikor is a 28.000 ft-os számlára naív módon kerek összeget: 30.000.-ot fizetett, mire a pincér teljesen elképedve és felháborova, felemelt hangon közölte,hogy ez nincs 10%…ezek után még mi szégyenkeztünk és remegő kézzel odaadtunk egy ezrest és kikúsztunk kvázi az étteremből megszégyenülve.
    zseva(burgundi olvasó)

    2010. 02. 04.
  55. Zseva!
    rég írtál, pont ilyen szomorú témánál : ( komolyan rátok szólt???, ez elképesztően gáz

    Ősi homár!
    “A célpiac az alkalmasnak minősített elérhető piac azon része, melyet az intézmény igyekszik megnyerni és kiszolgálni.”
    : )))) jogos észrevétel, ott a pont!

    2010. 02. 04.
  56. Koroknai Klára: látom én, hogy lelkes hölgy Ön, a Déryné védelmében, riszpekt. Az is igen dicséretes, hogy – másodikként (?), mivel az első hős nyilván Kovács Kristóf volt – vállalja a nevét. Azért van egy rossz hírem is: a szövegértelmezési képességei nem haladják meg az erősebb óvodista szintet. Szegény Kriszta, tényleg nem gondolhatta, hogy ilyenek is olvassák a sorait. LOL
    Kovács Kristóf: a Szindbádék blogon egy Kóstoll-óó nevű illető bemásolt anno egy, a Mini és Kovács Kristóf (Primetime) nevében írt marketing együttműködési javaslatot a beszállítók felé. Ez a publikálás nem volt túl etikus lépés, de tanulságosnak bizonyult, és se Kovács Kristóf, se Koroknai Klára (akiről bánatomra még nem tudjuk, érdekelt vagy önjelölt védelmezője a Déryné pincéreinek és az ő sajátos tevékenységüknek) nem cáfolta az iromány tartalmát. Mivel a két étterem közös tulajdonban van, a kissé rosszabb indulatú fejekben joggal merülhet fel, hogy az alkalmazott módszerek között (khmmm) esetlegesen előfordulhat némi átfedés(szerűség). Vagy ez nagyon elvetemült gondolkodásra vall és csakis névtelen ellenérdekeltek (f)recsegnek ilyeneket?
    Végezetül, szerintem itt már három szereplő vállalta a nevét (Kriszta se névtelen, Kovács Kristóf pl. kapásból Krisztának nevezte, amiért természetesen jár a szokolrádió), de azért legyen negyedik is, hátha ez örömre deríti a Déryné elnézést véletlenül se kérő szerelmeseit…
    Üdv.: Hapci (Oláh Gábor)
    (Nem, nem akarok bejönni a Dérynébe beszélgetni a fentiekről, de elérhető vagyok, csak sose kelek korán: 20-9880587). 🙂

    2010. 02. 05.
  57. Anonymous mondta:

    sajnos komolyan és főleg elég hangosan :((((( olyan jó megalázóan!!!
    na de ez van. amúgy sajnos külföldiként még rosszabb a tapasztalat a magyar vendéglátásban. rengetegszer elképesztő árakat kértek el tőlük egy-egy “ajánlott” italért, ételért.
    jól esik, hogy észrevetted, hogy rég nem írtam. megtiszteltetés, hogy ilyen figyelmes “blogger” is létezik 🙂
    amúgy végre én is elkezdtem főleg francia kajákkal bloggerkedni, illetve gyengén próbálkozom:)…de hát van mit fejlődnöm (legfőképp a fotók területén).
    zseva

    2010. 02. 05.
  58. Kedves Dolce Vita,

    a sok hozzászólás között nem találtam a lényeget. Szerintem itt gondolkodási, hozzáállási probléma van. Egy vendéglőt nem lehet olyan projectszemlélettel vezetni, mint egy-egy média produkciót. Egyszerűen más jellegű gondolkodást igényel. Hosszabb, folyamatosabb, odaadóbb, gondoskodóbb, törődőbb stb. folytathatnám a jelzők sorát. Nem akarok általánosítani, mert könnyű lenne bárkire ráhúzni egy sablont. Elitélni sem akarom, mert valószínüleg tényleg szívvel-lélekkel csinálja a vendéglőt. Egy vérbeli vendéglátós azonban évtizedekben gondolkodik (előre), nem rövid távon. Talán itt lehet a kutya elásva…

    2010. 02. 05.
  59. Csak egy észrevétel és egy javaslat, már ha elfogadod Kriszta: a személyeskedő kommenteket én törölném. Azonnal. Már csak azért is, mert közük nincs a témához és felesleges indulatokat szítanak.

    Nem hiszem, hogy egy olvasott, elismert kaja blogon a helye a “szopásnak”…
    De annak sem, hogy ki miből csinált éttermet.

    Egyébként szomorú látni, hogy az évek alatt semmi nem változott: “botrányszagnál” hirtelen megjelennek a ‘névtelen’ rárepülők.

    Üdv, S

    2010. 02. 05.
  60. Anonymous mondta:

    Teljesen egyetértek aleksanderrel!
    A személyeskedő hozzászólásokkal nem a pincér és a tulaj szintjére süllyednek,hanem még lejjebb.Szerintem semmi köze a történtekhez annak,hogy ki kivel hol mit csinál,vagy hogy mennyi pénze van.
    A legértelmesebb hozzászólás,hogy a minimum az lett volna az étterem tulajdonosától,hogy elnézést kér.És teljesen mindegy,hogy az illetőt Kovács Kristófnak hívják vagy valami másnak.
    Üdv:Gabi

    2010. 02. 05.
  61. Dlce Vita: bár rosszmagam nem érzem pejoratívnak az inkriminált szakkifejezést, kérlek, más olvasók jogos érzékenységére való tekintettel cseréld ki a finomabb “orális élvezetben részesít” összetételre. 🙂

    2010. 02. 05.
  62. Cinizmus mindenek felett!

    Hapci! Kovács Kristóf étterem vezetői kvalitásának vagy a Déryné minőségi (sic?) kiszolgálásának mi köze ‘Toncsi’hoz vagy ahhot hogy Bálin Antónia Kovács Kristóf barátnője volt? Komolyan érdekel.

    2010. 02. 05.
  63. Aleksander: remélem, Te nem tartozol B. Toncsi szűkebb baráti köréhez…
    Nem én hoztam szóba őt, csak ez jutott róla eszembe. Az ilyen celebnőkről mindig ez jut eszembe: tökmindegy, fiú vagy lyány a párja, producer vagy bűnöző, csak zséje legyen, rengeteg. Életművük meg nagyjából ki is merül az említett tevékenység célratörő és színvonalas végzésében.
    Ne haragudj, ez a valóság, nem tudok/óhajtok kitérni előle. Tekints nyugodtan tahónak, szívesen vállalom. 🙂
    A Dérynével kapcsolatban pedig nincs lelkifurdalásom, nem vagyok Kovács Kristóf ellensége. Ha veszed rá a fáradságot (amúgy nem éri meg…), nézd meg a kommentjeimet a Bűvösön vagy a Szindbádékon, a saját blogomról (gasztrojazz.blogspot.com: Éttermek Budapesten) nem is beszélve.

    2010. 02. 05.
  64. Félreértés ne essék: nem akarok én védeni senkit, csak véleményem szerint egyáltalán NEM tartozott a témához…

    2010. 02. 06.
  65. Aleksander: na, ebben tied a pont. Kis színesnek szántam… 🙂

    2010. 02. 06.
  66. Anonymous mondta:

    Hepci: Mi volt benne etikátlan?
    Idézek:”Ugyan nincs titoktartási kötelezettségem, de kérem felhatalmazását egy Önök által szétküldött e-mail bemásolására.”
    Később:”
    Kedves Kóstolló,
    kérem, tegye ezt! Várjuk szeretettel:)
    Kovács Kristóf”
    És a többi megtalálható Szinbádéknál a 181. alatt.
    Erről ennyit.

    2010. 02. 06.
  67. Anonymous mondta:

    Az előzőeket természetesen Kóstoll-óó irta.

    2010. 02. 06.
  68. A kommenteket nem szeretném cenzúrázni itt demokrácia van. Illetve időm sincs ilyenre, nem szeretném mérlegeléssel tölteni az időmet, inkább főzök és fotózok helyette. Ok : )Egyszer töröltem eddig vkinek a hozzászólását, de előtte 4x figyelmeztettem, nem értett belőle, az 5. ment a kukába. De ebből rendszert nem szeretnék csinálni.
    Viszont szeretnék mindenkit megkérni arra, tartsa tiszteletben az oldalt, annak olvasóit, engem és az ebbe fektetett munkámat. Sok energiát fektetek az oldal fenntartásába, ne vegyük el mások kedvét attól, hogy idejöjjenek.
    Amúgy x 1000 kommentből kb. 15 ilyen a blogon, itt a személyeskedés nem pálya. Kritikák megfogalmazása vélemény formájában annál inkább! Erre biztatnék mindenkit, köszi!

    2010. 02. 06.
  69. Kóstoll-óó: szerintem erre válaszolt Kovács Kristóf (“tegye ezt”):
    “Valószinű egy pár hónap múlva szivesen újból megkóstoll-om ,és bizok benne, hogy az általam saját tapasztalat alapján felsorolta közé irhatom az Ön Bistróját is!”
    Vagyis nem a publikálásra adott felhatalmazást, hanem a bisztrójába invitált. Tehát félreértetted (vagy szándékosan félreértelmezted), de nem történt részedről semmi kirívóan etikátlan, szerintem.
    Mondjuk én nem is vagyok mérvadó ilyen kérdésekben, mert ha okkal berágok valakire, nem szoktam finnyásan (és hosszasan) válogatni az eszközökben. 🙂

    2010. 02. 06.
  70. marinara mondta:

    vered magad az egyformára fotózott ehetetlen kajáidra, meg arra, hogy voltál kétszer olaszban, csinálsz egy receptkönyvet unalmadban (nemtom ki veszi meg) aztán beleszaladsz a saját sznobizmusodba, hogy ciki lenne, inkább nem kérdezed meg mennyibe kerül amit rendelnél, utána meg itt sírsz 😀
    ez kész
    déryné nem drága, viszont jó, ha nem engedheted meg magadnak, ne járj oda, van nem messze a sarkon egy menza

    2010. 02. 07.
  71. Ugye, ugye, pont most krtem
    rosszkor jártál erre, az elmúlt órában csak te, könnyen megtaláltam az ip-det, legközelebb rendes névvel lszi az iyen szép, építő kritikát!

    2010. 02. 07.
  72. Dolce Vita: és azt megteszed nekem, hogy megosztod velem az infót, legalább maszekban? Mert időközben többszöri smsváltás útján készségesen segítettem megoldani Kovács Kristóf bizonyos nehézségeit.

    2010. 02. 07.
  73. Marinara: nem Klára vagy a rím kedvéért, egészen véletlen? FYI, az a menza (Mákos Guba) a sarkon tényleg jó. 🙂

    2010. 02. 07.
  74. Anonymous mondta:

    Kedves Hapci,Dolce Vita!

    kíváncsiságom miatt néztem meg újból a blogot. Eddig is a saját nevemmel vállaltam a véleményemet. Nem szoktam álnéven írni blogokba.
    Marinara nem én vagyok, ki kell ábrándítanom.
    A nekem szánt véleményét, miszerint a szövegértelmezési képességem nem haladja meg az ovodás szintjét, és a másik “hogy ilyenek is olvassák” ezt a blogot..nos inkább nem kommentálnám.
    Leszürtem a következtetést és haladok tovább. Megválogatom, hogy kivel állok szóba, nincs szükségem számomra fölösleges emberekkel véleményt megosztani.

    Kedves Dolce Vita: sok sikert a bloghoz, a képek nekem tetszenek.
    ui: sajnálom, hogy nem nyerte el a tetszését a mosogatógépes történet.
    Velem még nem fordult elő, hogy “tukmálásra” vegyek meg valamit, amit később megbánok és hangot adok neki.

    Tisztelettel:
    Koroknai Klára
    Déryné-Mini cocktail chef
    (a nyitástól kezdve)

    2010. 02. 07.
  75. K. Klára: tehát a Dérynében határozottan rá kell üvölteni a pincérre? Vagy előre közölni vele, h eszébe se jusson ételt-italt ajánlgatni? Az isten szerelmére: egy k***a pincérnek nem elég HÁROM (vagy 5?) NEM?! Itt, a blogon önnek, vagy a tulajdonosnak annyira nehéz lett volna kinyögnie egy “elnézést”? Sajnos így én sem tudok másra gondolni, csak arra, h önök ezt burkoltan támogatják, ami engem végtelenül elszomorít. Nem szokásom ilyet tenni, mivel nem tartozom a konkurenciához (nincs bárom, éttermem, még csak nem is vagyok vendéglátós), de ezeket a sztorikat (és főleg a reakciókat) kb minden szembejövőnek el fogom mesélni, h még véletlenül se kövessék el azt a hibát, h a Dérynében étkeznek.

    Csak, hogy ne érje szó a ház elejét: Fodor Henrik

    2010. 02. 08.
  76. Koroknai Klára: azért ne induljon barkochba versenyen, ha javallhatok valamit, jó szívvel. 🙂
    Fodor Henrik: úgy tűnik, ők ezt támogatják. Nem is annyira burkoltan. Amúgy meg szívemből szóltál, tényleg kár udvariaskodni. LOL
    Dolce Vita: ez itt kommentszám-rekord, nem? Meg az is unikális, hogy törölni kellett valamit. Még csúnyábbat írt, mint én? Ajvé…

    2010. 02. 08.
  77. Ja azt én töröltem, mert reggel még nem voltam topon és csak így tudtam “kijavítani” a fogalmazási & heJesírási hibákat. 🙂

    2010. 02. 08.
  78. Anonymous mondta:

    Kedves Déryné csapata,
    Miért van az, hogy azért mert valakinek rossz tapasztalata volt önöknél és ennek hangot adott egyből közelensséggé váljék, kritizálják (pl.nem tetszenek a fotói-hogy jön ez ide), meghazuttolják és kioktassák. Nem az a helyzet volt, hogy életében először az utcáról beesett és feháborodottan távozott (hanem rendszeres vendége volt az étteremnek). De még ha így is lett volna nekem annyira nyilvánvalóan csak egy válasz létezik erre a Déryné-től: egy elnézést, legközelebb odafigyelünk jobban. Ehelyett átment az egész személyeskedéssé és sértegetések sorozatává. Furcsa ez a probléma megoldás.
    És még furcsább, hogy engedheti meg magának bármilyen étterem is (dübörögjön bármennyire jól), hogy ennyire rossz hírüket keltsék.
    Kovács Kristóf azzal, hogy leírta az önéletrajzában, hogy filmes egyetemet végzett védeni akarta magát, hogy nem konyít a venéglátáshoz és nézzük el neki a hibát vagy mi volt vele a célja??? Csak erre tudok gondolni. Én sem a Bocuse unokájával vacsoráztam ott (de majdnem), ám olyanakkal akiktől nem áll távol a gasztronómia és akik rossz szájízzel távoztak a Dérynéből és most Franciaországban ha megkérdezik milyen a magyar vendéglátás sajnos mindig előkerül a rosszul zárult esténk a Dérynében. Én sem először jártam ott hanem rendszeres vendég voltam és elnéztem az apróbb hibákat, hiszen emberek vagyunk, tévedhetünk, de amikor megalázóan ránk szól a pincér, hogy nem fizettük meg a 10%-os borravalót akkor az kellemetlen. És most joggal mondhatják, hogy de miért nem szóltunk ennek-annak, mert egyszerűen nem mindenki szeret konfrontálódni és rohanni panaszkodni.
    Végezetül mielőtt én is megkapnám a fekete levest, személy szerint nem vagyok ellensége a magyar vendéglátóiparnak (annak ellenére, hogy nagy a kontraszt) és csak örülni tudok annak ha egy étterem jól megy és nyugodt szívvel tudom ajánlani a Magyarországra utazó barátaimnak.
    zseva
    (burgundia)

    2010. 02. 08.
  79. Tenyleg szanalmas az etterem mentalitasa, nem hiszem, hogy ez hosszabb tavon mukodokepes strategia. Vagy igen?

    2010. 02. 09.
  80. xman mondta:

    eszem megáll! 🙂
    kriszta megfogalmazott egy kritikát, aztán idecsődült az összes alkalmazott a dérynéből sértegetni.
    szegény kristóf nem bírt egyedül a dolce vita bloggal, így fizuemelést ígért annak aki idejön vagdalkozni?

    annak a névtelennek aki buta toncsit hozta fel, semmi rossz nem volt a mondandójában, hiszen ezzel kürtölték tele a magazinokat abban az időben. ha annyira magánügy, miért nem tartották titokban. akkor (is) kellett a reklám. most pedig igenis vállalja a következményeket. mellesleg kk jött az önéletrajzával először, holott nem tartozik az sem a témához.

    alexander! szerintem ne oktasd ki krisztát mit töröljön és mit ne. eddig nem jártál ide, csak a buggyantott tojás óta írkálsz, legalábbis 1,5 év alatt mióta rendszeres olvasója vagyok egyszer sem láttalak. ha mégis figyelmetlen voltam, mea culpa.

    kriszta! a képeid szenzációsak, szarj le minden irigy embert! a sznobság nekem sem tetszik, mondjuk biológusként nem is keresek sokat, de ha túllépsz ezen, nagyon kedvellek, és a blogodat is!

    2010. 02. 10.
  81. Anonymous mondta:

    A legutóbbi commentek már mindenről szólnak, de legkevésbé egy éttermi kritikáról. Személyeskedés, ócsárolás, ezekre persze mindig kapható a magyar ember. Az igazságérzete meg aztán mindenkinek az egekig ér, arról nem is beszélve, hogy értenek mindenhez.

    Ha egy tulajdonos, vagy bármilyen dolgozó reagál néhány bejegyzésre, az inkább a nyitottságukat mutatja, azt, hogy próbálnak párbeszédet kezdeményezni, konfliktust kezelni. Ezt persze nem szokás értékelni, gyorsan meg kell forgatni bennük egy hámozókést.

    Ha valaki meg akar ismerni egy éttermet, kapcsolja ki a gépét és fáradjon be körülnézni. Az ide nem illő commentekből amúgy sem lehet megítélni egy hely működését. A stílus egyébként a korábbi bejegyzésekből nem is méltó a gourmet életmódot folytatókhoz, hiszen ez magában foglal egyfajta kulturális, szociális, gasztronómiai érzékenységet. Ennek hiányában elég hiteltelen bármilyen étterem kritizálása.

    Aki ténylegesen kíváncsi a Dérynére, a dolgozói hozzáállására, az áraira – persze egyre nyilvánvalóbb, hogy nem innen kerül ki – könnyen megismerheti akár egy kávézás alatt is. Ezen a helyen ugyanis senkit nem érdekel, ha csak egy párszáz forintos szendvicsre, süteményre vagy kávéra esnek be a vendégek, igenis készséggel szolgálják ki. Ugyanis a pincér is ember, ő is szokott pusztán egy ásványvizet inni a szabadnapján és pontosan tudja, hogy akkor jár el valaki egy helyre többször, ha egy vizet is úgy szolgálnak fel neki, mint egy tengeri tálat. A Déryné pedig ilyen. Persze ez nem a monitorról fog kiderülni.

    Egy Déryné-barát

    2010. 02. 13.
  82. Szóval aki ott volt és mást állít, az hazudik? Esetleg az ide kommentelő dolgozó és a tulajdonos nyitottságát jelzi az, h “csakis a vendég lehetett a hülye”?

    Én kérek elnézést. :DDD

    2010. 02. 14.
  83. Anonymous mondta:

    tudjátok én ma tervezek a dréynébe menni életemben először. mostmár nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezt a rossz indulatú fröcsögést mi váltotta ki. az első pár sornál még azt hittem, h igazatok lehet, de ennyi sok szabadidőval bíró, fröcsögő és magamutagtó vélemény után szinte biztos vagyok benne, h szuper hely, csak van, akinek keserű a méz. ennyit a ti édes életetekről. részvétem. :)))

    2010. 02. 14.
  84. Anonymous mondta:

    Kedves Kristóf.
    Olvasgatván ezt és a Szinbádék blogot, lenne egy-két észrevételem.
    Ott az egyik beíró bemásolta azt a körleveledet, amit az italforgalmazók felé küldtél a marketingtámogatásokat illetően. Tehát ne írjátok be , hogy nem kaptok mert nem igaz. POS anyagok (pl márkafeliratok) azért nincsenek az éttermedben mert kizártad a lehetőségét, egyébként sem divatos manapság. (Leroyban, Costesben vagy egyéb menő helyen sem látsz öles Coca Cola vagy Marlboro feliratokat).
    Szintén egy Szinbádék blog-beli kérdésre azt válaszoltad, hogy te tervezted a Déryné belsejét, nem segített senki. Történetesen ez sem igaz. Ugyanaz az illető működött közre nálad is, aki a Symbolban vagy a Melbában. (szembetűnő a belsőépítészeti és lakberendezés hasonlóság is). Belsőépítészeti oldalakat ajánlok figyelmedbe ahol finoman hazugnak minősítenek ezért. Ezt igazából azért nem értem, mert miért kellene neked érteni a belsőépítészethez és a lakberendezéshez, de hogy mégis magadénak vallod az érdemet, mindenképp megkérdőjelezi szavahihetőségedet. Kicsi ez a szakma, se perc alatt derülnek ki dolgok.
    1490-ért 4 cent pálinka szerintem szemérmetlenül drága, 18625 ft-ért adsz el egy kb. 3-3500 ft beszerzésű italt. (Nem tudom, hogy Rézangyallal, Zsindelyessel vagy milyen pálinkás céggel dolgozol együtt)
    Mindenképp tiszteletre méltónak találom, hogy válaszolgatsz a véleményekre de vagy ne tedd innentől kezdve, vagy ne kamuzz, mert vér ciki, ha kiderül.

    2010. 02. 14.
  85. Anonymous mondta:

    üdv mindenkinek.lehet,h jobb is ha ilyen csöbvesek mint ti nem járnak a dérynébe…biztos nem belöletek élnek.tudni kell nemet mondani,de az ajánlás egy szolgáltatás a többi 99 százaléknak (akik nem ilyen szarrágok , szivesen veszik,átgondolják majd döntenek).

    2010. 05. 05.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.