Cukkinis brownie

Zöldséget mindenbe!

Vagy csokiszelet, ahogy tetszik, a lényeg, finom, nagyon finom! És megtettük a kötelességünket, ettünk zöldséget! : ) Tovább Tovább

cukkinisbrownie

Nagyobbik gyerekemnél, Ádámnál muszáj néha ilyen trükköket alkalmaznom, a zöldséget elrejtenem valamiben. Ebben nem szúrta ki, bár már minden étel gyanús neki, amelyet mosolyogva teszek elé. De ez a szaftos, lágy csokiszelet átment a rostán, pedig ha megnézitek, még a képem is látszik itt-ott egy-egy árulkodó sötétzöld pont. Na, az a cukkini héja.

Egy szelet szénhidráttartalma: 10 g, ebből rost 1 g (9 szelet esetén)

mentes17

12 receptem és ételfotóm jelent meg a Meglepetés MENTES konyha magazinban, amely idén már 6 lapszámmal jelentkezik. A cukkinis brownie egy közülük. És a borítót is én fotóztam! : )

mnetesborito

 

Hozzávalók

20 dkg cukkini, 20 dkg étcsokoládé (steviás 22 g/100g), 10 dkg vaj , 4 tojás, 5 dkg zabliszt, 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor, vaj és zabliszt a tál kikenéséhez
  1. A cukkinit mossuk, reszeljük le sajtreszelőn, kicsit nyomkodjuk ki. Melegítsük elő a sütőt 230 fokon.

  2. Vízgőz felett olvasszuk fel a vajat a darabokra tört csokoládéval együtt. Ne melegítsük túl!

  3. Keverjük hozzá az enyhén felvert tojásokat, a cukkinit, a lisztet és a kakaóport. Vajazzunk ki és finoman liszttel szórjunk ki egy 20x30 cm-s tepsit, kanalazzuk a krémet a formába.

  4. Tegyük az előmelegített sütőbe, és süssük 15-20 perc alatt készre. Hagyjuk teljesen kihűlni, utána szeleteljük.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Gombás-padlizsános tönkölypite

Laktató, húsmentes fogás

Pite, galette, quiche hívjuk akár így, akár úgy, nekem mindegy, jöhet bárhogy. Imádom a variálhatóságát, azt, hogy rengeteg zöldséggel lehet tölteni. Lehet egyszerű (pl. hagymás) extra (pl. édesköményes)… végtelen a variációk száma. Tovább Tovább

padlizsanosgombaspite

Előtte egy leves, hozzá egy nagy adag ecetes zöldsaláta és kész is az ebéd. (Amely a munkahelyre is könnyen szállítható). Egy normál szelet 20 g szénhidráttartalom alatt marad belőle általában, így még köztes étkezésnek is jó lehet. Szóval, pitére fel!

(és vendégvárónak sem utolsó!)

A mostani gombás-padlizsános lett, krémes finom töltelékkel, a szélén ropogós tésztával.

Egy adag szénhidráttartalma: 19 g, ebből rost 2,25 g

piték a blogon:

Csicseriborsós-spenótos

Fetás-sóskapite

Kakukkfüves-csirkés pite

Paradicsomos pite

Kukoricás-cukkinis quiche

 

Hozzávalók

20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt, 1 dl natúr joghurt, 10 dkg vaj, csipet só; 30 dkg csiperke, 25 dkg padlizsán, 2 gerezd fokhagyma, 2 dl tejszín, 2 tojás, olívaolaj, csokor petrezselyem, csokor bazsalikom (vagy kakukkfű), só, frissen őrölt bors
  1. A sütőt melegítsük elő 180-200 fokon. A lisztet keverjük el 1 tk. sóval, dolgozzuk össze tésztának a lágy vajjal, joghurttal.

  2. Lisztezett felületen nyújtsuk ki 1,5-2 cm vastag tésztának, helyezzük fém piteformába. A tészta alját szurkáljuk meg villával, tegyük hűtőszekrénybe, míg elkészül a töltelék.

  3. A padlizsánt vágjuk apró kockákra, a gombát szeleteljük. Nagy serpenyőben, olívaolajon dinszteljük puhára őket, sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát, az aprított petrezselymet, bazsalikomot, majd öntsük fel a tejszínnel, keverjük el.

  4. . Hagyjuk kicsit hűlni a keveréket, ha már nem túl meleg, keverjük hozzá a tojásokat. Öntsük a tölteléket az előkészített piteformába, tegyük az előmelegített sütőbe, süssük készre 25-30 perc alatt készre. Hagyjuk langyosra hűlni, szeleteljük.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Uzsonna és hidratálás egyben

Zöldalma-uborka-spenót smoothie

A múltkori chia magos recepttel a kávét és az uzsonnát tudtuk le egyben, ma a hidratálást és az uzsonnát. A chiapudingnál talán kevésbé megosztó a smoothie, főleg, ha gyümölcsös. De mi van akkor, ha gyümölcsöt és zöldséget keverünk? Azt szeretitek? Tovább Tovább

smoothie

Nekem elsőre nehéz volt rávenni magam, hogy zöldségeket és gyümölcsöket turmixoljak össze vegyesen, de a végeredmény hamar rácáfolt kezdeti aggodalmamra.

Aki a korábbi énemhez hasonlóan szintén tart kicsit a gyümölcs+zöldség végeredménytől, próbálja ki elsőnek ezt a smoothiet: zöldalma, uborka és spenót keveréke. A három íz nagyon szépen simul egybe, sőt azt mondom, az uborka és a zöldalma zseniális párost alkot, a spenót meg elbújik mögöttük, külön nem érezhető.

Ha ez a kombináció átment a szűrőn, lehet “vadabb” párosításokkal is próbálkozni. : )

Sportolás után kifejezetten szeretem, de uzsonna gyanánt, csak úgy szintén.

Egy adag szénhidráttartalma: 11,8 g

 

Hozzávalók

10 dkg zöld alma (7 g CH), 10 dkg kígyóuborka (2 g CH), 5 dkg bébispenót (1 g CH), 2 dl víz, 2 dl zabtej (13, 6 g CH)
  1. Az almát és az uborkát mossuk, kockázzuk apróra, tegyük botmixer táljába és öntsük hozzá a zabtejet, a vizet.

  2. Adjuk hozzá a bébispenótot és botmixerrel pürésítjük egészen finomra az italt, fogyasszuk azonnal.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Chiacapuccino

Kávé és uzsonna egyben letudva

Aki régebb óta követi a blogomat, tudja, nyitott vagyok mindenre, rengeteg alapanyagot használok, de nem hoznak lázba az éppen aktuális, egekig magasztalt divatirányzatok. Nem tudott elkapni a macaron láz, nem esek hasra a meyer citromtól és chiapuding sem készül a konyhámban, ha kell, ha nem. Jópofa alapanyag, de engem nem fogott meg, nálunk leginkább a gyerekek szeretik. De ők is inkább azt, hogy kevergetik és kész is. Így kávénak átdolgozva, krémsajt “tejhabbal” azért egészen jó lett. : ) Tovább Tovább

chiapuding

Egyet azonban szögezzünk le, egyáltalán nem kell a chia magot 8-10-12 órán át áztatni, ahogy ezt rengeteg recept írja. 20 perc alatt végleges méretre, állagúra dagad és puhul. Nyilván, egyszer valaki leírta, hogy este beáztatja a magokat, majd reggelre kész is a hűtőben a puding, sokan pedig  ezt már úgy adták tovább, hogy a chia magnak 12 órát kell áznia. Egyáltalán nem kell neki, de ázhat is annyit, sőt 48-at is, de 20 perc után semmit nem változik az állaga. Na, szóval divat, de nem sok fogalmunk van róla, mit kezdjünk vele.

Van még egy furcsaság, nem tudom kideríteni a ch tartalmát. A zacskó szerint (dmBio) 2,3 g/100 g; zsír: 33 g; fehérje 22 g, rost 40 g. Máshol egészen más adatokat találok. ???? Van valakinek megbízható információja róla? Kevés azték ismerősöm van. : )

No, nem szeretnék rajta viccelődni, természetesen aki nagyon szereti, hisz benne, fogyassza gyakran, én nem lettem a rajongója, attól függetlenül, hogy ebben a receptben nagyon jól passzol a kávé kesernyés íze a krémsajtos tető krémességével, savanykás ízével.

 

Hozzávalók

5 dkg chia mag, 1 dl kávé, 3 dl tej/mandulatej, 1 dl natúr görög joghurt, 5 dkg natúr krémsajt, kevés stevia ízlés szerint, fahéj a tálaláshoz
  1. A kávét és a mandulatejet keverjük el egymással, ízlés szerint kicsit édesítsük.

  2. Adjuk hozzá a chiamagot és áztassuk puhára kb. 20 perc alatt. Időnként keverjük meg, majd töltsük szét poharakba.

  3. A natúr joghurtot keverjük simára a krémsajttal, édesítsük ezt is ízlés szerint, szedjük a chiapuding tetejére. Fogyasztásig tároljuk hűtőszekrényben, fahéjjal szórva tálaljuk.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Legyél szuperpék!

Méghozzá pár perc kell csak az egészhez

Két kavarás a fakanállal, nincs gyúrás, dagasztás, reggelre pedig önmagát begyúrja ez a kenyértészta. Lehet valami ennél jobb? (mármint ebben a kérdéskörben) Tovább Tovább

tkdagasztasmentes

Ezzel a recepttel szuperpék lehet bárki, teljes kiőrlésű lisztekből nagyon könnyen, nagyon jó állagú kenyeret lehet sütni vele. T. k. tönköly, tönköly, durum és zabliszt keverékeket szoktam hozzá használni. 10 éve használom már ezt a dagasztásmentes kenyérreceptet, de még a mai napig is minden alkalommal a csodájára tudok járni, hogy hogy a túróban lehet ennyire kevés munkával ennyire jót sütni. Miért vesz még bárki bolti kenyeret?? : )

10 dkg szénhidráttartalma 36 g

 

Hozzávalók

30 dkg tk. tönkölyliszt, 10 dkg durumliszt, 4 dl víz, 1 teáskanál szárított élesztő, 2 teáskanál só
  1. Kanállal alaposan keverjük el a liszteket egymással, a sóval és az élesztővel. Öntsük hozzá a vizet, keverjük el (kanállal). Elég ha 3-at 4-et keverünk rajta.

  2. Sűrű nokedlitészta állagot kapunk, amelyet nem kell simára keverni, csak arra ügyeljünk, hogy ne maradjon sehol száraz, lisztes rész, a tészta majd eldolgozza önmagát kelés közben. 12 órán át kelesszük letakarva szobahőmérsékleten, lukacsos, kovász-szerű tésztát kapunk.

  3. Lisztezett kézzel hajtogassuk át a tálban a ragacsos tésztát, pihenjen még minimum fél órát. Minél többet kel, annál finomabb, lukacsosabb lesz.

  4. Sütőpapírral bélelt tepsibe lisztes kézzel formázzunk téglalapot a tésztából, tekerjük meg spricceljük meg vízzel a tetejét.

  5. 250 fokra előmelegített sütőben süssük 10 percet, majd csökkentsük a hőfokot 220 fokra, süssük további 25 percet.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések