Őszi quinoa saláta

Ezt lehet szeretni!

Ez a mag eddig valahogy kimaradt nekem. Ettem már, de még sosem készítettem el magam. No, most már ezen is túl vagyunk. Tovább

A hajdina nagyon nem barátom. Nem bírom a fakó, lilás színét, állagát. A köles már egy fokkal jobb, ha odafigyel az ember, elkészíthető úgy, hogy ne főzzük takonnyá. Egyszerűen nem szabad megvárni, hogy teljesen megpuhuljon, hamarabb abba kell hagyni a főzését, még leszűrve is utánpuhul bőven. A quinoa viszont nehezen fő túl. (pl. én most a második adagot a gázon felejtettem és meglepődtem, hogy még így is tartották magukat a magok). Nagyon kellemes mandulás, szotyis az íze (semlegesnek semmiképpen nem nevezném, ahogyan ezt sok helyen írják róla. Nagyon is  karakteres). Köretnek, salátákba nagyon jól használható. Mindenféle jóval van tele, magas a fehérjetartalma (ezért engem nagyon laktat). Igaz, 10 dkg-ban 69 gr a szénhidrát, de ha ennyit kifőzünk ezekből az apró, gyöngyszerű magokból, azt két ember sem tudja megenni. Így a 160 gr-os étrendbe is jól illeszthető.

A heti Meglepetés magazinban jelenet meg 2 quinoás és két köleses receptem, közülük ez lett a kedvenc. A hajdinát megúsztam! : )

 

20 dkg qiunoa, 40 dkg pucolt sütőtök, 1 nagy fej lila hagyma, 1 nagy csokor petrezselyem, 50 dkg sertészűz, 10 dkg szeletelt bacon, tengeri só, frissen őrölt bors, olívaolaj, 1 ek. méz, 2 ek. fehérborecet, vagy édes, fehér balzsamecet

  1. A quinoát főzzük meg két és félszeres mennyiségű sós vízben kb. 18-20 perc alatt.

  2. A tököt kockázzuk, teflon/kerámia serpenyőben egészen kevés olívaolajon pirítsuk meg a kockákat. Ne keverjük, csak rázogassuk. Keverjük el a quinoával, adjuk hozzá az apróra kockázott lila hagymát és a vágott petrezselymet. 3 ek. olívaolajat keverjünk el 2 ek. fehérborecettel és 1 ek. mézzel, keverjük el a salátával ezt az öntetet. Frissen őrölt borssal szórjuk.

  3. A sütőt melegítsük elő 250 fokon. A sertészüzet szeleteljük fel 2 ujjnyi vastagon, majd minden érmét tekerjünk körbe egy-egy baconszelettel.

  4. Tegyük sütőpapírral bélelt sütőlemezre (ízesítés nélkül!) és süssük 12-15 percet a forró sütőben. Tálalás előtt hagyjuk 5 percet pihenni, tálaláskor szórjuk meg bőven frissen durvára őrölt borssal és tengeri sóval.

 
 
 
2 megjegyzés Facebook Twitter
 

Túrógombóc sütőben

mennyei gombócok

A megszokott gombóc egyszerűbben, gyorsabban, kicsit máshogyan. “Kedvenc, kedvenc” jelzőt kapott, próbáljátok ki! Tovább

Majd egy hónapja várom, hogy feltehessem ide ezt a receptet. Magazinokban megjelenő képeket, recepttel együtt csak a megjelenés után tudok feltenni, így gyakran van, hogy duplán türelmetlenül várom, mikor jelenik meg egy-egy lapszám, mert van benne egy igazán kedvenccé vált receptem. Úgy is van, hogy közben elsodor a munka és elfelejtem, mit szerettem volna feltenni. Kell nyitnom egy listát ezeknek a recepteknek.

Szóval, ez a gombóc zseniális. Nekem sokkal egyszerűbbnek tűnik az elkészítése, mint a hagyományosé, igaz az sem túl bonyolult, de ez még egyszerűbb. Nincs gombócfőzés, morzsapirítás, helyette csak sül szépen magában a sütőben a gombóc. Langyosan, melegen, frissen a legjobb, természetesen, de hidegen, hűtés után, másnap sem keményedett meg a gombóc. Legközelebb valami finomságot fogok tölteni a belsejébe, aszalt szilvát, vagy csokit. Vagy mindkettőt egyszerre! : )

A recept a novemberi Nők Lapja Konyhában jelent meg tegnap.

 

 

50 dkg túró, 12 dkg búzadara, 1 citrom lereszelt héja, 3,5 dl tejföl, 4 tojás, 8 dkg porcukor

  1. A túrót villával törjük át, keverjük el a búzadarával, a citrom reszelt héjával, egy csipet sóval és 2 tojás sárgájával. Pihentessük egy órát, hogy a dara megszívja magát.

  2. A 2 tojás fehérjét verjük fel habnak, keverjük óvatosan a túróhoz. A sütőt melegítsük elő 180 fokon. Formázzunk gombócokat, helyezzük tűzálló tálra.

  3. A tejfölt keverjük el a porcukorral, a maradék két tojással, öntsük a gombócokra, tegyük az előmelegített sütőbe sülni 30 percre.

 
 
 
17 megjegyzés Facebook Twitter
 

Október

Gesztenye Gusztik és társaik

Tudom, tudom, ma már 7-e van, lespóroltam egy hetet a hónapból, de elkapott már a karácsonyi láz, végtelenített üzemmódban fotóztam karácsonyi süteményeket. Tovább

A naptár innen tölthető le: 1920×1200 és 1280×1024

 
 
 
 
2 megjegyzés Facebook Twitter
 

Pasteis de nata

Portugál, sült puding leveles tésztában

Ez a recept is nagyon egyszerűen elkészíthető és a másik, fontos kritériumnak is megfelel: nagyon finom! Tovább

Vigyázat! Forrón nagyon tud égetni, szóval ne essünk azonnal neki, miután kihúztuk a sütőből! : ) Langyosan már mehet, isteni így, de ha teljesen kihűlt, úgy is nagyon finom, a másnapi maradékot pedig bátran csomagolhatjuk a gyerkőcnek az uzsonnásdobozba.

 

8 db-hoz: 25 dkg leveles tészta (hűtött, vékonyra nyújtott, feltekert fajta), 3 dl tej, 1 púpozott ek. liszt, 4 tojás sárgája, 7-8 dkg cukor, csipet őrölt fahéj, fél citrom reszelt héja

  1. A (gyárilag) kb. 3 mm-re nyújtott tésztából szaggassunk 11 cm-s köröket. Ezeket helyezzük bele muffintepsi (8 cm átmérőjű) mélyedéseibe. A tészta zsíros, alávajazni nem szükséges.

  2. A lisztet keverjük csomómentesre kevés tejjel. A maradék tejet melegítsük fel a cukorral, fahéjjal, citromhéjjal. A cukor olvadása után vegyük le a tűzről, keverjük el a lisztes tejjel, majd miután enyhén meghűlt, az elkevert tojássárgákkal.

  3. Osszuk szét a krémet a 8 formában, majd 230 fokra előmelegített (tényleg nagyon forró legyen!) sütőben süssük 15 percet, majd 250 fokon, grillező funkcióval kb. 5 percet, hogy a süti teteje elérje a jellegzetes, sült állagot.

 
 
 
5 megjegyzés Facebook Twitter
 

Édesség cukor nélkül

erdei gyümölcsös crumble

Édesszájú vagyok, ez nálam azt jelenti, szeretem az édességeket, de nem a túlzott édességet. Tovább

Ezért, ha tehetem, mindenhol a lehető legkevesebbre csökkentem a felhasznált édesítőszer (legyen ez méz, cukor, barnacukor, nádcukor, természetes édesítőszer) mennyiségét. Évek alatt leszoktattam magamat (magunkat) a cukorról, nem is tudunk megenni egy átlagos, cukrászdai sütit. Szerencsére azok nekünk már ehetetlenül édesek.

Most egy teljesen cukormentes desszertet készítettem, a gyümölcsöktől és a mandulától pont annyira édes, mint amennyire kell neki. Ebben a borongós, őszi időben szuper lélekmelengető. És majdhogynem büntetlenül ehetjük: egy adag szénhidráttartalma: 17 gr, szóval bátran jöhet a diétához is köztes étkezésnek!

 

2 adaghoz: 10 dkg NEM blansírozott mandula* (azaz a külső kemény héja már nincs rajta, de a vékony barna héj igen, 2,5 dkg zabpehely, 3 dkg vaj, 20 dkg erdei gyümölcs (fagyasztott)

  1. A sütőt melegítsük elő 200 fokon. A mandulát darálóval, vagy késsel aprítsuk morzsásra, keverjük el a zabpehellyel és morzsoljuk el a vajjal.

  2. Tűzálló tál aljába szórjuk az erdei gyümölcsöt (lehet fagyott is). Édesíteni nem szükséges, szokjuk a természetes ízeket, ahol lehet kerüljük az édesítőszereket is!

  3. Egyenletesen szórjuk rá a mandulás morzsát. 15-20 perc alatt süssük készre, amíg a teteje enyhén megpirul. Eddigre a gyümölcsök is levet engednek már.

    * egyszerűen azért, mert a blansírozott mandulának szerintem sokkal kevésbé van íze

 
 
 
3 megjegyzés Facebook Twitter