Csilis-zöldséges csirkeleves

Laktat és átmelegít

Igaz a nyár még továbbra is elkísér minket, de esténként már egyre hűvösebb van. Ilyenkor nagyon jól tud esni egy meleg, csípős, gazdag leves, amely laktató, ideális vacsora lehet. Tovább Tovább

tejszinescsipossavanyucsirkeleves

Imádom a csípős-savanyú leveseket, gazdag, változatos ízükkel sokkal jobban eltelítenek, mint a kevésbé fűszeres változatok.

A sok zöldség rostban gazdaggá teszi ezt a fogást, hogy ez miért fontos erről már olvashattatok egy korábbi cikkünkben, ugyanígy a fűszerek hatásáról is az anyagcserefokozásról szóló írásunkban.

A leves szerintem igazi adu ha fogyni szeretnénk. Általában alacsony a kalóriaértékük, hozzájárulnak a megfelelő folyadékbevitelhez és változatosabbá, gazdagabbá teszik az étkezést. Utána biztos, kevesebbet kell enni a második fogásból. (ez a leves pl vacsorára nekem önmagában is elég szokott lenni)

Igazi leveses nemzet vagyunk, ne feledkezzünk meg tehát a levesekről. Főleg, hogy most jön az igazi szezonja. Zöldségkrémlevesek, önmagukkal sűrítve, gazdag, szinte főzelékszerűen sűrű zöldséglevesek. Nekem ezek a kedvenceim.

A csípős leves szénhidráttartalma: 9,25 gr/adag így ebédre és vacsorára is illeszthetünk mellé második fogást.

 

Hozzávalók

40 dkg csirkemell, 20 dkg gomba (csiperke, shitake), 20 dkg sárgarépa, 4-5 szem koktélparadicsom, kis fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 tk. csilikrém, kis csokor petrezselyem, 3 ek. olívaolaj, 1 dl tejszín, 8 dl húslé, 1 lime, só, frissen őrölt bors
  1. Az apróra kockázott hagymát dinszteljük olívaolajon, adjuk hozzá a kockákra vágott csirkemellet pirítsuk körbe, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát, a pucolt, vékonyra szelt sárgarépát, a csilit, pirítsuk át.

  2. Adjuk hozzá a mérettől függően darabolt/egyben hagyott gombát, a cikkekre vágott paradicsomot.

  3. Pirítsuk kicsit át, majd öntsük fel a csirkelevessel, forralva főzzük 7-8 percet, majd öntsük hozzá a tejszínt is.

  4. Borsozzuk, a húslevestől függően sózzuk. Forraljuk össze a levest, a lime kifacsart levével savanyítsuk. Szórjuk meg apróra vágott petrezselyemmel és azonnal tálaljuk.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Pestós-sajtos rakott karfiol

Őszi vacsora szénhidrátszegényen

Nagggyon sajtos, nagyon ízletes, sütőben sült karfiol. Nekem hidegen ízlett a legjobban. Tovább Tovább

pestossajtossiltkarfiol

A karfiol jó kis alapanyag, nem túl karakteres ízét így sok minden más finomság egészítheti ki. Most kétféle sajt: cheddar és parmezán került hozzá, no, meg jó sok bazsalikom és sós, füstölt sonka. Szuper vacsora lett belőle, egészen kevés szénhidráttal: egy adag szénhidráttartalma: 15 gr

A recept az októberi Nők Lapja Konyhában fog megjelenni a 160 grammos rovatomban, másik négy recept társaságában. De olyan sokan kértétek a receptjét, hogy megjelenés előtt, most titokban megosztom veletek az októberi menü ajánlatom egyikét!

 

Hozzávalók

2 adaghoz: 30 dkg karfiol, 7,5 dkg cheddar sajt, 3 dl tejföl, 2 tojás , só, csokor bazsalikom, 1 gerezd fokhagyma, vaj a tál kikenéséhez, 2,5 dkg parmezán, 2 ek. olívaolaj, 5 dkg füstölt/ szárított sonka vékonyra szelve
  1. Kapcsoljuk be a sütőt 220 fokon. A karfiolt szedjük kisebb rózsákra, sós vízben főzzük elő, de ne főzzük túl puhára!

  2. Szűrjük le, szedjük tűzálló tálba, egy rétegben, ha lehet. Helyezzük el a karfiolrózsák között a csíkokra vágott sonkát.

  3. A tejfölt keverjük el a reszelt chedarral, a tojásokkal. Sózzuk, borsozzuk.

  4. A bazsalikomot tegyük botmixer táljába, adjuk hozzá a fokhagymát, az olívaolajat és a lereszelt parmezánt. Pürésítsük, majd keverjük a pestót a tejfölös-tojásos keverékhez.

  5. Öntsük az előfőzött karfiolokra, és 220 fokos sütőben süssük pirosra.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Indul a receptverseny!

Az egészséges a nyerő

Éééééés indul a Dolce Vita receptverseny, szuper nyereményekért! Szeptember 20-ig van időtök beküldeni nekünk kedvenc és/vagy legjobban sikerült receptjeiteket. Hajrá, hajrá!!! Tovább Tovább

Kyocera receptverseny

 
 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Csirkemellsonka házilag

Adalékmentesen, húsból

Az egészséges étkezés számomra azon túl, hogy kerülöm a kristálycukrot, a finomított szénhidrátokat, azt is jelenti, hogy a lehető legnagyobb mértékben igyekszem kerülni a különféle élelmiszeripari adalékokat is. Tovább Tovább

hazisonka

Felvágottak esetében ez igen csak nehéz, mert még az ilyen-olyan bio cuccok is tele vannak mindenfélével. Évente egyszer szoktunk készíttetni házi kolbászt, és sonkát pácolni, de azt sem lehet egyfolytában enni. Ahogy méregdrága levegőn szárított olasz és spanyol sonkákat sem. Amúgy ezekkel is az a tapasztalatom, hogy minimum nitrites pácsót láttak.

Ennek a házi csirkemellsonkának az ára vetekszik a legolcsóbb (a húst nem nagyon, ám szóját, vizet, a húsüzem padlójáról összesöpört és összedarált nyesedékeket annál inkább látott felvágottakéval), az elkészítéséhez pedig semmilyen speckó eszközre nem lesz szükségetek! És még hentes szaktudásra sem, ígérem.

Elindult a suli, lehet a gyerkőcöknek csomagolni a szendvicsbe a házi felvágottat!

Ééés, ha már elindult az iskola, akkor újra elindul, a nyári üzemmód után, a blog is. Munka és a gyerekek mellett és persze az én jól megérdemelt pihenésem mellett, a blogra már nem volt időm, ahogy a lányoknak sem. De most, kipihentem várjuk, hogy megosszuk Veletek tapasztalatainkat.

Remélem, mindenkinek jól telt a nyara és alig várja, hogy belekezdjen az életmódváltásba!

 

Hozzávalók

50 dkg csirkemell filé (2 nagyobb filé), só, frissen őrölt bors, szárított fűszer ízlés szerint (pl. használhatunk szárított zöldfűszereket: majoranna, kakukkfű, oregánó; porított fokhagymát, csilit, piros paprikát, római köményt)
  1. A csirkemelleket vágjuk fel 3-3 szeletre, húsklopfolóval lapítsuk ki. Sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük. Egy éjszakát hagyjuk állni a fűszerben.

  2. Másnap folpackkal együtt formázzunk belőle szoros hengert, a végeit kössük el. A folpackot légmentesen zárjuk mindenhol.

  3. Csomagoljuk a tömböt 2 réteg alufóliába, majd tegyük fazékba, öntsünk rá annyi vizet, amennyi ellepi, és takarék lángon, gyöngyözve (nem is kell forrnia) főzzük 1 órát.

  4. Hagyjuk kihűlni a vízben, majd csomagoljuk ki, tegyük szeletelés előtt hűtőszekrénybe (és tároljuk is ott), hogy szép vékonyan tudjuk vágni.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Tökölődjünk kicsit!

Mert tök hasznos

Tökfőzelék, töltött tök, rántott patisszon. Ezt mindenki ismeri, de curryt készítettetek már a szezon legjobb zöldségeiből? Tovább Tovább

curryspatiszon

A tökfélék: tök, cukkini, patisszon, uborka a nyár legjobb alapanyagai, használjuk őket sokat! A főzőtök (és rokonai) rostban gazdag, csekély a kalória és a szénhidráttartalma. Nyersen fogyasztva, szerves nátrium tartalmának köszönhetően szabályozza a vércukorszintet.

Soha ne főzd így többet a tökfőzeléket!

Válasszuk belőlük a zsenge példányokat és  készítsük el őket egészségesen! Ne úgy, ahogy anyukánktól tanultuk a tökfőzeléket: azaz jól besózva, majd jól kinyomkodva, liszttel besűrítve, majd tejjel visszahígítva. Nonszensz. Gondoljunk bele, a zöldség legértékesebb részét, a levét facsarjuk így a mosogatóba (igaz ez az uborkára is), majd liszttel sűrítünk, amit utána visszahígítunk. : ) Majd ugyanezt megcsináljuk ecet-cukor vonalon is. Jól beédesítjük, majd visszasavanyítjuk.

Én így készítem: a reszelt tököt olívaolajon enyhén dinsztelem, pár pillanat kell csak neki, hogy megpuhuljon, kicsit sózom, majd tejföllel elkeverem, sok kaporral megszórom. Esetleg egy csepp fehérborecetet teszek bele. Nincs liszt, cukor, csak a tök. Cukkiniből, patisszonból ugyanígy készítek főzeléket.

Most egy igazi különlegesség készült a tökből, tökös curry. Könnyű, nyári fogás, amely komplett ebéd lehet rizzsel együtt, vagy önmaga lehet a körete egy szelet húsnak, halnak.

Egy adag szénhidráttartalma: 51 gr a körettel együtt (rizs nélkül a curry: 12,5 gr)

 

Hozzávalók

80 dkg tök/patiszon (pucolt mennyiség), 1 fej vöröshagyma, olívaolaj, 2-3 gerezd fokhagyma, 1 evőkanál madras curry-fűszerkeverék, 1 evőkanál frissen reszelt gyömbér, 2 dl zöldséglé, 2 dl kókusztej, 1-1 teáskanál csilikrém és őrölt római kömény, 1 lime leve, tengeri só, 20 dkg basmati rizs
  1. A tököt/patisszont vékonyan hámozzuk, vágjuk ketté, a magokat távolítsuk el, nagyobb kockákra vágjuk a zöldséget.

  2. A finomra kockázott vöröshagymát olívaolajon dinszteljük puhára, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát, a curryfűszert, a gyömbért és a római köményt. Pirítsuk össze.

  3. Adjuk hozzá a tököt/patisszont, 2-3 percet párolva süssük, majd öntsük fel a levessel és a kókusztejjel, keverjük el. Fedő nélkül, forralva főzzük 15 perc alatt készre.

  4. Sózzuk, csilikrémmel és lime-lével ízesítsük. Tálaljuk sós vízben főtt basmati rizzsel.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések