Mojitotorta

Egy gyors, kevert tésztás finomság

Mivel a kókusz és a friss ananász adja ennek a tortának a “tartalmasságát”, így tudunk spórolni a felhasznált liszt mennyiségén. Tovább Tovább

mojitorta

Desszertek “szénhidrátdiéta-baráttá” átalakításakor mindig szem előtt tartom, hogy ne csupán kicseréljem édesítőszerre a felhasznált cukrot, vagy teljes kiőrlésű lisztre a fehérlisztet és ezzel el is van intézve az “egészségesítés”, hanem olyan alapanyagokat adjak a recepthez, illetve olyan recepteket találjak ki, amelyek ennél azért többet tudnak.

Ez a villámgyorsan elkészíthető, kevert tésztás torta szerintem pont ilyen. Csempésztem bele plusz rostot és természetes édesítést az ananásszal, és spóroltam vajat, illetve spóroltam szénhidrátot és extra, kicsit ropogós állagot adtam a kókuszreszelékkel.

Egy szelet szénhidráttartalma: 10 g

 

Hozzávalók

12 szelethez: 10 dkg tönkölylisztliszt, 10 dkg kókuszreszelék, 3 db tojás, 20 dkg friss, érett ananász, 1,5 dl natúr joghurt, 6 dkg vaj, 2 ek. eritrit, 1 lime reszelt héja, 1 tk. sütőpor, csipet só; 1 csokor menta, 2 ek. eritrit
  1. A sütőt melegítsük elő 160 fokon. A kókuszreszeléket teflonserpenyőben pirítsuk át zsiradék nélkül, tegyük félre.

  2. A lágy vajat keverjük habosra az eritrittel. Majd egyenként keverjük hozzá a tojásokat. Keverjük hozzá a joghurtot, fél lime reszelt héját. Végül a sütőporral, sóval elkevert lisztet, a pirított kókuszreszeléket (3 evőkanálnyit tegyünk félre) és a leturmixolt ananászt.

  3. Keverjük simára a tésztát, majd szedjük 20-22 cm-s sziliokonos/kivajazott, a félre tett kókuszreszelékkel szórt, kerek tortaformába és süssük kb. 40 perc alatt készre. Tűpróbával ellenőrizzük.

  4. A mentát tegyük mozsárba, adjuk hozzá az eritritet és a lime mádik felének a héját, morzsoljuk, míg az eritrit zöld nem lesz, szórjuk ezzel a kész tortát.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

A legjobb téli zöldségleves

Minden fakszni nélkül

A hideg időben jobban kívánjuk a laktatóbb fogásokat, azt azonban ne felejtsük el, a mai, modern világban, a hétköznapokban már nem módosul jelentősen az energiafelhasználásunk az évszakok váltakozásával. Ezért olyan “lélekmelengető” fogásokat főzzünk ilyenkor, amelyek kalóriatartalma nem jelentős. Tovább Tovább

zoldsegleves1

Erre az egyik legjobb példa az egyik kedvenc téli levesem, ez a vegyes zöldségleves. Krémleves, de nem pürésítem teljesen simára, kicsit darabosan hagyom, mert ez a rusztikusság, tovább növeli a laktató, sűrű érzést. Nem adok hozzá tejszínt (felesleges plusz kalória lenne csak), ahogy semmiféle leveskockát sem, természetesen! Szintén felesleges, ennyi íz, zöldség esetében. Fűszerezni viszont bátran fűszerezem: karibi curryt használtam (kurkuma, koriander, édeskömény, mustármag, szegfűszeg, lepkeszegmag, zeller, babér, fokhagyma alkotja), természetesen használhattok más keveréket is. Ezt nem olyan régen vettem és szerettem volna kipróbálni, a citrom nagyon jó kiegészítője! Színtiszta zöldségleves, amelyben egyik zöldség íze sem dominál. Próbáljátok ki, pofon egyszerű!

Egy adag szénhidrát: 19,5 g, rost: 7 g, energia 77,5 Kcal

 

Hozzávalók

4 nagy tányérhoz: 20 dkg sárgarépa, 20 dkg sütőtök, 15 dkg kelkáposzta, 15 dkg zeller, 15 dkg karalábé, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, frissen őrölt bors, 1 ek. karibi curry-fűszerkeverék, 4 evőkanál olívaolaj, fél citrom/lime leve
  1. A zöldségeket hámozzuk, kockázzuk fel majd a leveses fazékban olívaolajon nagy lángon pirítsuk őket körbe a curry-fűszerkeverékkel együtt

  2. Sózzuk, borsozzuk, öntsük fel 1,2 liter vízzel, fedjük le és főzzük puhára a zöldségeket

  3. Botmixerrel pürésítsük, (én itt-ott darabosra hagytam), sóval, borssal és frissen facsart citrom/limelével ízesítsük

 
 
 
Megosztom