Citrommousse torta

azaz sajttorta

Vagy mindkettő. Nem is tudom. Egy könnyített sajttorta, habosan, citromosan, szénhidrátszegényen. Tovább Tovább

citrommoussesajtorta

Az eredeti sajttorta receptjén annyit módosítottam, hogy a tojások fehérjét habnak vertem fel, így adtam a citromos krémhez. A natúr krémsajt egy részét pedig natúr joghurtra cseréltem, hogy a kalórián is vágjunk egy kicsit.

Üde, könnyű desszert, amely madárcsicsergős, napsütéses időre való egy jó kávé mellé.

A recept a Desszert magazin idei első számában jelent meg.

1 szelet szénhidráttartalma: 8,3 gr

191 Kcal /szelet

 

Hozzávalók

8 szelethez: 25 dkg mascarpone/natúr krémsajt, 150 gramm natúr joghurt, 4 db L-es tojás, 1 kezeletlen héjú citrom, eritrit, 2,5 dkg zabpehely, 2,5 dkg quinoapehely, 5 dkg natúr tönkölykeksz, 5 deka vaj
  1. A sütőt melegítsük elő 180 fokon. Keverjük simára a mascarponét a joghurttal, a tojások sárgájával, a citrom héjával, kifacsart levével.

  2. Kevés eritrittel ízesítsük ízlés szerint. Forgassuk óvatosan hozzá a habnak felvert tojásfehérjét.

  3. A zabpelyhet, quinoapelyhet,a morzsásra tört kekszet keverjük össze, morzsoljuk össze a vajjal, majd oszlassuk szét egyenletesen egy 20-cm-s tortaforma alján.

  4. Öntsük rá a citromkrémet, majd az előmelegített sütőben süssük kb. 45-50 perc alatt készre.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Zöldpesztós csirkemell

Dobjuk fel a natúr, grillezett húst!

Csak egy nagy csokor friss zöldfűszer kell hozzá és máris sokkal izgalmassá tehetjük minden diéta legstabilabb elemét, a natúr, grillzett csirkemellet. Tovább Tovább

zoldpestosfokhagymasgrillcsirkemell

A natúr csirkemell+natúr rizs-féle diétákat soha sem értettem. Mi gátol meg minket abban, hogy élvezetesebbé tegyük ezt a rettentően unalmas, ízmentes párost? Nem elég baj az nekünk, hogy a kalóriáktól vonjuk meg magunkat, az ízektől miért kell?

Például nem értem, miért ne lehetne a rizst lecserélni valami más szénhidrátforrásra? Lencsére például. Több fehérjét, több rostot eszünk meg vele, ellenben kevesebb szénhidrátot és kalóriát. Akkor miért nem?

Miért ne lehetne 3-4 szem koktélparadicsomot fokhagymával összesütni, ezt rátenni a szelet csirkére. Szinte semmit nem változtat a tápanyagértékeken “rossz” irányba, az ízén azonban sokat javít…

… és miért ne lehetne szabadon fűszerezni?? Például friss zöldfűszerekkel, hogy kicsit már a jó időt idézzük.

A köret szénhidráttartalmát számoljuk csak! Válasszunk mellé köretet innen.

 

 

Hozzávalók

4 főre: 80 dkg csirkemell, 1 csokor bazsalikom, 1 csokor petrezselyem, 1 csokor snidling, 4 ek. olívaolaj, 1 gerezd fokhagyma, 1/2 citrom leve, tengeri só, frissen őrölt bors
  1. A csirkemelleket daraboljuk fel kisebb szeletekre. Enyhén sózzuk, be, frissen őrölt borssal szórjuk.

  2. A zöldfűszereket, az olívaolajat és a fokhagymát tegyük botmixer táljába. Turmixszoljuk pürésre. Kevés sóval, frissen őrölt borssal és a citromlével ízesítsük.

  3. Felforrósított kontaktgrillen/tapadásmentes serpenyőben süssük pirosra a csirkeszeleteket, majd kenjük meg a pesztóval, tálaljuk azonnal.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Cukkinis brownie

Zöldséget mindenbe!

Vagy csokiszelet, ahogy tetszik, a lényeg, finom, nagyon finom! És megtettük a kötelességünket, ettünk zöldséget! : ) Tovább Tovább

cukkinisbrownie

Nagyobbik gyerekemnél, Ádámnál muszáj néha ilyen trükköket alkalmaznom, a zöldséget elrejtenem valamiben. Ebben nem szúrta ki, bár már minden étel gyanús neki, amelyet mosolyogva teszek elé. De ez a szaftos, lágy csokiszelet átment a rostán, pedig ha megnézitek, még a képem is látszik itt-ott egy-egy árulkodó sötétzöld pont. Na, az a cukkini héja.

Egy szelet szénhidráttartalma: 10 g, ebből rost 1 g (9 szelet esetén)

mentes17

12 receptem és ételfotóm jelent meg a Meglepetés MENTES konyha magazinban, amely idén már 6 lapszámmal jelentkezik. A cukkinis brownie egy közülük. És a borítót is én fotóztam! : )

mnetesborito

 

Hozzávalók

20 dkg cukkini, 20 dkg étcsokoládé (steviás 22 g/100g), 10 dkg vaj , 4 tojás, 5 dkg zabliszt, 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor, vaj és zabliszt a tál kikenéséhez
  1. A cukkinit mossuk, reszeljük le sajtreszelőn, kicsit nyomkodjuk ki. Melegítsük elő a sütőt 230 fokon.

  2. Vízgőz felett olvasszuk fel a vajat a darabokra tört csokoládéval együtt. Ne melegítsük túl!

  3. Keverjük hozzá az enyhén felvert tojásokat, a cukkinit, a lisztet és a kakaóport. Vajazzunk ki és finoman liszttel szórjunk ki egy 20x30 cm-s tepsit, kanalazzuk a krémet a formába.

  4. Tegyük az előmelegített sütőbe, és süssük 15-20 perc alatt készre. Hagyjuk teljesen kihűlni, utána szeleteljük.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Gombás-padlizsános tönkölypite

Laktató, húsmentes fogás

Pite, galette, quiche hívjuk akár így, akár úgy, nekem mindegy, jöhet bárhogy. Imádom a variálhatóságát, azt, hogy rengeteg zöldséggel lehet tölteni. Lehet egyszerű (pl. hagymás) extra (pl. édesköményes)… végtelen a variációk száma. Tovább Tovább

padlizsanosgombaspite

Előtte egy leves, hozzá egy nagy adag ecetes zöldsaláta és kész is az ebéd. (Amely a munkahelyre is könnyen szállítható). Egy normál szelet 20 g szénhidráttartalom alatt marad belőle általában, így még köztes étkezésnek is jó lehet. Szóval, pitére fel!

(és vendégvárónak sem utolsó!)

A mostani gombás-padlizsános lett, krémes finom töltelékkel, a szélén ropogós tésztával.

Egy adag szénhidráttartalma: 19 g, ebből rost 2,25 g

piték a blogon:

Csicseriborsós-spenótos

Fetás-sóskapite

Kakukkfüves-csirkés pite

Paradicsomos pite

Kukoricás-cukkinis quiche

 

Hozzávalók

20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt, 1 dl natúr joghurt, 10 dkg vaj, csipet só; 30 dkg csiperke, 25 dkg padlizsán, 2 gerezd fokhagyma, 2 dl tejszín, 2 tojás, olívaolaj, csokor petrezselyem, csokor bazsalikom (vagy kakukkfű), só, frissen őrölt bors
  1. A sütőt melegítsük elő 180-200 fokon. A lisztet keverjük el 1 tk. sóval, dolgozzuk össze tésztának a lágy vajjal, joghurttal.

  2. Lisztezett felületen nyújtsuk ki 1,5-2 cm vastag tésztának, helyezzük fém piteformába. A tészta alját szurkáljuk meg villával, tegyük hűtőszekrénybe, míg elkészül a töltelék.

  3. A padlizsánt vágjuk apró kockákra, a gombát szeleteljük. Nagy serpenyőben, olívaolajon dinszteljük puhára őket, sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát, az aprított petrezselymet, bazsalikomot, majd öntsük fel a tejszínnel, keverjük el.

  4. . Hagyjuk kicsit hűlni a keveréket, ha már nem túl meleg, keverjük hozzá a tojásokat. Öntsük a tölteléket az előkészített piteformába, tegyük az előmelegített sütőbe, süssük készre 25-30 perc alatt készre. Hagyjuk langyosra hűlni, szeleteljük.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Uzsonna és hidratálás egyben

Zöldalma-uborka-spenót smoothie

A múltkori chia magos recepttel a kávét és az uzsonnát tudtuk le egyben, ma a hidratálást és az uzsonnát. A chiapudingnál talán kevésbé megosztó a smoothie, főleg, ha gyümölcsös. De mi van akkor, ha gyümölcsöt és zöldséget keverünk? Azt szeretitek? Tovább Tovább

smoothie

Nekem elsőre nehéz volt rávenni magam, hogy zöldségeket és gyümölcsöket turmixoljak össze vegyesen, de a végeredmény hamar rácáfolt kezdeti aggodalmamra.

Aki a korábbi énemhez hasonlóan szintén tart kicsit a gyümölcs+zöldség végeredménytől, próbálja ki elsőnek ezt a smoothiet: zöldalma, uborka és spenót keveréke. A három íz nagyon szépen simul egybe, sőt azt mondom, az uborka és a zöldalma zseniális párost alkot, a spenót meg elbújik mögöttük, külön nem érezhető.

Ha ez a kombináció átment a szűrőn, lehet “vadabb” párosításokkal is próbálkozni. : )

Sportolás után kifejezetten szeretem, de uzsonna gyanánt, csak úgy szintén.

Egy adag szénhidráttartalma: 11,8 g

 

Hozzávalók

10 dkg zöld alma (7 g CH), 10 dkg kígyóuborka (2 g CH), 5 dkg bébispenót (1 g CH), 2 dl víz, 2 dl zabtej (13, 6 g CH)
  1. Az almát és az uborkát mossuk, kockázzuk apróra, tegyük botmixer táljába és öntsük hozzá a zabtejet, a vizet.

  2. Adjuk hozzá a bébispenótot és botmixerrel pürésítjük egészen finomra az italt, fogyasszuk azonnal.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések