Mángoldos bulgur

szuperfitt ebéd

Bizony, bizony itt a jó idő, a hétvégén már előkerült a fürdőruha. Nem szeretnék senkiben sem lelkiismertefurdalást kelteni, de hétfő van és ez mindig jó nap a váltásra! ; ) Tovább

Egész télen futottam folyamatosan, most a heti 30 km az átlagom, így nagy gondom persze nem lehet a fürdőruhával, de én bizony olyan vagyok, hogy szeretnék mindig egy kicsit jobb eredményt elérni. Mindenben. Így, hétfő lévén szigorúbbra fogtam az étkezést, az önjutalmazó, vagy önvidító étcsokikocka kilőve, reggel, munka előtt futottam 10 km-t, a köztes étkezés sárgarépa volt, az ebéd pedig ez a finomság. (Mert ehhez volt itthon alapanyag a hűtőben). Folyadékpótlásnak üres zöldtea. Ugye, milyen szépen hangzik? Kíváncsi leszek, meddig bírom a nulla vétkezés elvet. Nem szoktam sokáig, sajnos. Rettentően odafigyelek az étkezésre, de mikor munkából kifolyólag sütihegyek vesznek körül, nehéz megállni, hogy ne kóstoljak bele ebbe-abba. De most tényleg szigorú leszek! Vagy legalábbis próbálok sokáig kitartani.

A receptben megadott mennyiség 2 főre elegendő önálló főétkezésnek, köretnek (pl. egy szelet roston halhoz vagy csirkéhez) 4 főre is elegendő.

Szénhidráttartalma 1 főre vetítve főétkezésként: 43 gr, köretként (a mennyiség 4 felé osztva) 21,5 gr

Desszertnek 10 dkg vegyes erdei gyümölcsöt (fagyasztott, enyhén kiengedett) ettem meg, ez még 8 gr szénhidrát, és így teljesítettem az ebédre engedélyezett 50 grammot. Gyors volt, finom is volt, hurrá! Ha köretként esszük valamilyen hússal, akkor egy leves elé még simán belefér a megszabott 50 gr-ba.

 

25 dkg mángold (10 gr CH), 15 dkg bulgur (69 gr CH), 1 gerezd fokhagyma, tengeri só, frissen őrölt bors, 1 ek. zatar fűszerkeverék (közel-keleti fűszer, általában: szezámmag, oregánó, kakukkfű, szumák van benne), 1/4 citrom leve, olívaolaj, 2 db szardella-filé, 5 dkg fenyőmag (7,5)

  1. A bulgurt főzzük puhára sós vízben

  2. Közben a mángoldot daraboljuk fel, olívaolajon fonnyasszuk meg a zúzott fokhagymával és a darabolt szardellákkal együtt

  3. Sózzuk, borsozzuk, facsarjuk rá a citromlevet, keverjük hozzá a zatart

  4. A bulgurt szűrjük le, keverjük el a mángolddal

 
 
 
0 megjegyzés Facebook Twitter
 

Zöldséges húsgombóc

Kápiapaprikás mártogatóssal

Komplett ebédnek is bőven megteszi, de kisebb köztes étkezésre, csipegetésre is tökéletes. Tovább

Az utolsó recepthez érkezett a Kiváló Minőségű Sertéshús kampányos anyag. Szeretem az ilyen kihívásokat, amikor olyan recepteket kell kitalálnom, amely egyrészt az én ízlésemnek, főzési elveimnek is megfelel, másrészt a nagyközönségnek sem idegen. A feladat itt is az volt, hogy a sertéshúst egy “átlagos, hazai háziasszony” számára valami új, de nem elrettentően új formában jelenítsem meg. A sok zöldséggel könnyítés már az én elvárásaim alapján került be az anyagba, hiszen a sertéshús az amúgy nagyon finom, de igen megterhelő pörköltön túl, szerintem nagyon jól be tud illeszkedni egy, könnyebb, egészségesebb étrendbe is.

Évek óta kedvenc receptem a zöldségekkel lazított fasírtgombóc, most még a köretben is zöldséggel. Akinek nem elég hozzá a szénhidrát egy kevés gőzölt jázmin rizzsel még megtoldhatja. : )

 

50 dkg darált sertéshús, 1 zsemle, 1 egész tojás, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 20 dkg cukkini, 20 dkg sárgarépa, 1 csokor petrezselyem, só, frissen őrölt bors, 1 késhegynyi szódabikarbóna, olaj a sütéshez; mártogatós: 50 dkg kápia paprika, 3 dl paradicsomlé, 1 fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, olívaolaj, só, frissen őrölt bors, 1 csokor bazsalikom,

  1. A mártogatóst készítsük el előbb: A paprikák csumáját szedjük ki, majd 200 fokos sütőben süssük kb. 25-30 percig. Ha teljesen kihűltek szedjük le a héját.

  2. Kockázzuk fel a hagymát olívaolajon dinszteljük puhára, majd adjuk hozzá a megpucolt, feldarabolt paprikát, a paradicsomlevet, a zúzott fokhagymát.

  3. Forraljuk össze a mártást, turmixoljuk simára, keverjük hozzá az aprított bazsalikomot.

  4. A darált húst keverjük el a vízbe áztatott, kifacsart zsemlékkel, az egész tojással, az apróra vágott vöröshagymával, zúzott fokhagymával, aprított petrezselyemmel, szódabikarbónával .

  5. Adjuk hozzá a káposztareszelőn lereszelt cukkinit, hámozott sárgarépát. A cukkini levét nyomkodjuk ki, amennyire csak tudjuk. Dolgozzuk össze a húsmasszát, sózzuk, borsozzuk, hagyjuk 15 percet pihenni, majd olajos kézzel formázzunk belőle gombócokat. Süssük őket ropogósra közepesen forró olajban.

 
 
 
0 megjegyzés Facebook Twitter
 

Medvehagymás cukkinifőzelék

Krééémes finomság

Tegnap láttam még a közértben medvehagymát, ráadásul extra zsenge cukkini is volt mellette… Tovább

A medvehagyma átadja most már a stafétát a többi, korai tavaszi zöldnek (spárga pl.), de még el lehet csípni belőle egy adagot. A főzelék extra finomságát az adja, ahogy a tejföl és a tejszín keveredik a habarásban. Tejszínnel túl töménynek gondoltam, tejföllel meg túl savanyúnak, így lett ez a kevert változat. Pont eltaláltam!

Ez volt az a másik kedvenc recept, amely a medvehagymás túrógombóccal együtt jelent meg a Meglepiben. A megjelent anyagban kacsacomb járt mellé, természetesen más hús (fasírt, sült csirke, oldalas..) is megy hozzá.

 

Hozzávalók: 50 dkg zsenge cukkini, 1 csokor medvehagyma, 1 dl tejszín, 2 dl tejföl, 2 ek. liszt, só, frissen őrölt bors, olívaolaj; 4 db kacsacomb

  1. Hozzávalók: 50 dkg zsenge cukkini, 1 csokor medvehagyma, 1 dl tejszín, 2 dl tejföl, 2 ek. liszt, só, frissen őrölt bors, olívaolaj; 4 db kacsacomb

  2. A cukkinit mossuk káposztareszelőn reszeljük le. (ne nyomkodjuk ki!) Olívaolajon dinszteljük 5 percet a cukkinit a finomra vágott medvehagyma felével.

  3. Öntsük fel 2 dl vízzel, sózzuk, borsozzuk, főzzük 5 percet. Keverjük el a lisztet a tejszínnel, tejföllel, habarjuk be a főzeléket, ekkor keverjük hozzá a maradék, aprított medvehagymát. A főzeléket ne főzzük sokáig, a cukkini nagyon hamar megpuhul.

 
 
 
2 megjegyzés Facebook Twitter
 

Hagymás-paradicsomos tarja

serpenyőben

Ha még nincs ötlet, mi legyen a főétel hétvégén, próbáljátok ki ezt a serpenyős tarját. Tovább

Egyszerű és nagyon ízletes fogás, se nem lecsós, mert ahhoz túl paradicsomos, se nem paradicsomszaftos, mert ahhoz túl hagymás és paprikás. : ) Értitek? Keverék, de nagyon finom!

 

4 szelet 2 ujjnyi vastagra vágott, csontos tarja, 2 gerezd fokhagyma, 2 nagy fej vöröshagyma, 40 dkg hámozott, darabolt paradicsom (konzerv), só, frissen őrölt bors,1 ek. őrölt fűszerpaprika, olívaolaj; köret: 1 kg sütni való burgonya, 4-5 ág friss rozmaring, olívaolaj, só, frissen őrölt bors, pár csepp frissen facsart citromlé

  1. A megmosott, szárazra törölt hússzeleteket sózzuk, borsozzuk, kenjük meg a finomra zúzott fokhagymával, szórjuk meg bőven fűszerpaprikával.

  2. Egy nagy méretű, felforrósított serpenyőben, kevés olajon süssük hirtelen körbe a hússzeleteket. (ha kisebb a serpenyő, akkor adagokban).

  3. A szeleteket tegyük a serpenyőbe, szedjük rá a hámozott, darabolt paradicsomot, adjuk hozzá a szeletekre vágott hagymát, öntsünk hozzá 1 dl vizet és lefedve pároljuk a húst 30 percet, míg a hagyma megpuhul.

  4. A körethez a hámozott, cikkekre vágott burgonyát főzzük elő sós vízben. Szűrjük le, majd forró olívaolajban, a vágott rozmaringgal együtt, rázogatva süssük át. Sózzuk, frissen őrölt borssal szórjuk, csepegtessük meg citromlével.

 
 
 
4 megjegyzés Facebook Twitter
 

Fetás-spenótos sertésszűz

mézes, zsenge zöldségekkel

Zsenge, tavaszi ízek egy könnyű, de mégis laktató ebéd formájában. Tovább

Ez a fogás szerencsére nem az a klasszik, hús+köret, ami garantáltan kicsapja az embert hétvégén pár órára. Könnyű zöldség, könnyű hússal, mert a sertés ilyen is tud lenni.

 

80 dkg sertés szűzpecsenye, 10 dkg feta/krémfehérsajt, 20 dkg leveles spenót, 1 gerezd fokhagyma, só, frissen őrölt bors, olívaolaj; körethez: 10-12 szál zsenge sárgarépa, 30 dkg zsenge cukkini, 1 ek. méz, só, frissen őrölt bors, 2 gerezd fokhagyma, olívaolaj

  1. A sárgarépákat hámozzuk, vágjuk hosszában ketté, a cukkinit karikázzuk. Tegyük őket egy nagy serpenyőbe, csurgassuk rá a mézet, sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá a felszeletelt fokhagymagerezdeket, öntsünk alá 2 dl vizet, 2 ek. olívaolajat.

  2. Közepes lángon kezdjük el párolni, csak rázogassuk. Mire elfő a víz alóla, a répa megpuhul, adjunk hozzá újabb 2 ek. olívaolajat és grillezzük ropogósra.

  3. A szűzpecsenyéket vágjuk oldalról úgy be, hogy téglalapnak ki tudjuk hajtani. Sózzuk, borsozzuk mindkét oldalukat. Morzsoljuk rá a fetát, oszlassuk el rajta a kevés olívaolajon zúzott fokhagymával megfonnyasztott spenótot, majd tekerjük fel a hústekercseket, hústűvel, vagy zsineggel fogjuk össze.

  4. A sütőt melegítsük elő 230 fokon. Forrósítsunk fel egy serpenyőt, kevés zsiradékon, nagy lángon süssük körbe a tekercseket, majd tegyük 15-20 percre az előmelegített sütőbe. Szeletelés előtt hagyjuk 5-8 percet pihenni a húst.

 
 
 
2 megjegyzés Facebook Twitter